Gå til innhold

Nå har jeg ikk spist mat på ni dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

og er gravid i uke 34.

Jeg har en sammenvoksning i magen som gjør at jeg får sinnsyke magesmerter ved inntak av mat. På det nivået at jeg svimer av...

Klarer å få i meg litt vann og litt saft i løpet av en dag.

Har vært ut og inn av sykehuset, og legen jeg snakket med sist, mente jeg burde klare å holde ut i tre(????!!!) uker til...

Jeg er helt oppgitt over sykehuset mitt.. Har gått ned syv kg på 14 dager.

Tenk at de mener det er greit å gå slik med baby i magen...

Et lite klagesukk fra meg, bare.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpe meg... det der hadde værtfall ikke jeg funnet meg i. Hormonell og fæl som jeg blir når jeg er gravid så hadde jeg vel omentrent vridd halsen om på den legen.

Hadde nok gitt klar beskjed om at jeg forlater ikke sykehuset før dere hjelper meg. Gi meg intravenøst eller start fødselen. Skal du slite deg totalt ut å bruke opp alle reservene FØR fødselen starter og babyen er født?

Skrevet

Har du prøvd ut noen av råda jeg ga deg her om dagen om å få i deg litt næringsdrikk? Har du krevd å få snakke med en annen lege eventuelt om tilstanden din? Eventuelt en jordmor?

Vær også klar over at det er noe som heter fritt sykehusvalg. Så finnes det et annet sykehus i rimelig avstand i forhold til der du bor så kansje du skal rådføre deg med dem.

Skrevet

Mener selv at det kansje ville vært bedre om de lag deg inn og ga deg IV enn å sende deg hjem.

Skrevet

Jada, jeg har prøvd alt mulig av nærinsdrikker, men det ender med sterke magekramper og at jeg kaster det hele opp igjen..

Får ikke ned noe som helst foruten vann og litt saft. En spiseskje buljong i ny og ne..

Jeg er så tappet for krefter og sliten og lei at det ikke finnes ord..

Og så er jeg veldig veldig oppgitt over at sykehuset mener dette er forsvarlig...

Jeg har snakket med både lege og jordmor, men det var på fødeavdelinge, begge to..

Har ikke kontaktet min egen jordmor.. kanskje jeg skal prøve det..

Det er ingen sykehus innen rimelig avstand her heller.. da må jeg til Stavanger...

Men tusen takk for svar, begge to..

Skrevet

det er da ikke forsvarlig aa la deg gaa saann!!

da maa de i det minste legge deg inn paa sykehuset og gi deg naering intravenost...

Skrevet

Jeg tror du bør snakke med din egen jordmor og eventuelt fastlege, få dem til å hjelpe deg med å kreve behandling. Dette der går klart ikke, og nå har du forsøkt det de vanligvis gir råd om også når man sliter med å få i seg tilstrekkelig med næring.

3uker til uten mat kun på saft og vann er jo ren vanvidd og direkte skadelig for både deg og barnet.

Skrevet

Det er jo selvsagt for barnets beste at de ønsker at hun skal gå gravid tre uker til. Det er ikke forsvarlig å gå uten mat så lenge du får i deg litt drikke. Blir du uttørret får du selvsagt iv. Men ernæring skal det litt mer til for å få i.v. vil jeg tro.

Det er kanskje pga flere KS du har disse sammenvoksningene.

Så da skal du kanskje ha et til nå? Her tar jeg kanskje heelt feile altså, men da er jo ikke krefter til fødselen såå essensielt mener jeg....

Men uansett lykke til!!! Husk å ta kontakt om du ikke får i deg nok væske da.

Skrevet

Stemmer nok det, Gerd.. Det er pga en operasjon i magen i tillegg til et ks som har skapt disse sammenvoksningene..

Og jeg er ikke plaget av dem når jeg ikke er gravid, så legen mente det var nærliggende å tro at det er livmor og tarmer som er vokst sammen..

Ja jeg skal ks nå også, da jeg ikke kan føde normalt.. Jeg vet at det ikke akkurat hjelper på...:-(

Og ja, det er selvsagt pga barnet at de ønsker jeg skal gå tre uker til.. Det er til det beste, men jeg er likevel usikker på hvor jeg skal finne krefter til å fullføre disse tre ukene...

Og så er jeg faktisk overrasket over at det er ok å bare leve på vann og saft i over fire uker når man har baby i magen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...