mammatil2flotte Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Hvilke hund vil dere anbefale til en famile med 2 barn? Familiehund!
camilla86 Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 hei nå er jeg alene med en datter på 1 år,men har en eurasier gutt på 8 mnd! jeg for min del kan anbefale eurasiern..en helt fantastisk rase litt info om rasen Eurasieren er en middelstor, harmonisk bygget hund av spisstype med ulveaktig, kileformet hode. Den har en pelslengde der man skal ane kroppens konturer og med en tjukk underull over hele kroppen. Halen er rikt behåret og bæres svakt bøyd over ryggen eller ringet. Tungen kan være rosa, blå eller blåflekkete. Fargevariasjonene er mange, fra kremfarget til helsvart – alle farger er tillatt, bortsett fra hvit, hvitflekket og leverbrun. Uansett pelsfarge, skal nesebrusk og kantene rundt øynene være sort og øynene skal være mørke. Rasen er kjent for å være renslig og lukter sjelden eller aldri «hund». Pelsen er så godt som selvrensende, skitt og søle preller av nærmest av seg selv. MENTALITET og EGENSKAPER: Eurasier er en selvsikker, rolig og avbalansert hund, og med en forholdsvis lange «lunte» lar den seg ikke lett provosere. En eurasier vaktsom og oppmerksom uten å være gneldrete og bjeffer lite. En eurasier knytter sterke bånd til familien sin og regnes som varsom, snill og leken med barn, men kan være reservert overfor fremmede. Eurasieren er intelligent, men ikke nødvendigvis lettlært, til det er den for selvstendig. Det kreves en konsekvent og trygg eier som trener med bestemt, men vennlig hånd. Eurasieren krever moderat med aktivitet. • En eurasier krever ikke lange turer, men at den får lov til å være med deg på alt. • En eurasier er glad i å leke, men har ikke noe utpreget jaktinstinkt. • En eurasier er glad i deg og din familie, men kan være reservert mot fremmede. • En eurasier er intelligent og krever noe aktivitet for ikke å kjede seg. • En eurasier som kjeder seg, kan bli litt av en klovn og dermed litt rampete. • En eurasier kan være litt av en skuespiller og krever at du er konsekvent. • En eurasier kan brukes til alt, men den er ikke noen brukshund.
3småtroll♥ Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Tibetansk spaniel;) Passer ypperlig til barnefamilier- elsker barn!
PennyLane78 Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Mops! Se på Dyrlegene, Tv2 i kveld 20.30
Rampongi Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 sjekk canis.no og deres hundevelger. der kan du legge inn masse klriterier, så anbefaler siden hundene som passer.. alt etter stell, agility, størrelse, krevende osv..
Mamma´n til lillemor Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 Signerer Rampongi, rasevelger på canis er fint. Selv kan jeg anbefale Dvergpinscher, hvis du liker mindre hunder. Røyter ikke så mye, kan være med på langtur og joggetur, men ikke avhengig av lange turer. Er livlige hunder med masse personlighet og ikke veldig egenrådige så greie å oppdra. Liker du dem litt større er Pinschere fine, men krever litt mer fysisk. Og så elsker jeg Shetland Shepdop, men det krever en del pelsstell og støvsuging, altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå