Gå til innhold

Føde i Stavanger?? litt angst etter jeg leste på en lapp om nye ordninger...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen i dag, og leste en lapp mens jeg ventet på tur. Det sto noe om at fra september 09, må de med normale svangerskap og forventet normal fødseln, føde på fødeloftet?!? Får man epidural på fødeloftet???? Har ikke gruet meg til fødselen i det hele tatt.. før nå.. jeg SKAL ha epidural.. håper jeg har misforstått lappen.. noen som vet mer om disse reglene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Om du er fast bestemt på epidural så kan du bare nevne dette på innskrivningen. Så får du nok føde på føden :) Ellers om du vil prøve uten først, så blir du bare trillet ned på føden om du trenger epidural....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Jeg likte heller ikke denne informasjonen, enda jeg fødte uten noen som helst lindring sist og fødselen gikk fort. Men tuppa mi kom med navlestrengen rundt halsen og det var godt å ha legeteam i nærheten i tilfelle. Det har man visst ikke på fødeloftet... Kan man be om føden selv om man ikke ønsker lindring, bare fordi man har vært der før og føler seg trygg der?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meningen å skremme flere.. synes virkelig at denne infomasjonen om nye ordninger burde vært noe ALLE viste om lenge, er ikke greit å få et sånt sjokk nå når det begynner å nerme seg. Hvilken uke er det normalt å ringe og bestille time til journalskriving?? Er i uke 30 nå, og føler det muligens er på tide å ha sånne ting klart.

 

Oppdater her inne hvis dere snakker med de på sykehuset, om man kan kreve å få epidural. Jeg skal ha det med en gang, vil ikkje kjenne riene så lenge denne gangen, var best å ikke kjenne dem.. heller samle krefter mens epiduralen gjorde en god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det du sier. De har fått lystgass der oppe da. Ellers så kan man bli trillet ned for epidural: Noe jeg IKKE er interessert i. Jeg hadde en fæl fødselsopplevelse sist gang og er ikke interessert i å begynne fødsel på fødeloftet for å bli trillet ned midt i fødsel.

 

Jeg skal snakke med jm om dette.

 

Innskriving skjer i uke 36 tror jeg. Hvis du var til ordinær ul så pleier de å bestille time til deg da, hvis du tok ul privat så må du selv ringe sykehuset å bestille time, så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere,

Følgende står på¨hjemmesidene til fødselsavdelingen til SUS:

 

Fødeavdelingen

Kvinner med kroniske sykdommer som har betydning for svangerskap og fødsel og kvinner med komplikasjoner i svangerskapet skal føde på fødeavdelingen i 1 etg. Vi legger vekt på at de som har behov for ekstra overvåkning og tiltak under fødselen skal få en god og trygg opplevelse.

Det er viktig for oss at kvinnens egne krefter til å føde blir ivaretatt også der hvor medisinteknisk overvåkning er nødvendig.

 

Friske kvinner med normale svangerskap skal fra 7. september 2009 i utgangspunktet føde på Fødeloftet. Avhenger av kapasiteten på avdelingene fordeles de fødende på fødeavdelingen og fødloftet. Kvinner og nyfødte flyttes til barselenhet 7I på hotellet eller barselpost 7G.

 

Tror ikke dere skal bekymre dere for epidural, selv om dette ikke tilbys på fødeloftet. Når man gir beskjed at man vil ha det, blir man flyttet ned og det skal legges til rette for at jordmoren man startet med kan bli med ned på fødeavdelingen. Dersom man også har spesielle ønsker eller f eks dårlig erfaring fra tidligere fødsel etc tror jeg de tar hensyn til dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg mer :) Måtte en tur på sykehuset i dag, fikk syke smerter i magen. Fikk spurt om det med epidural ol. Hun sa at man helst skal starte på fødeloftet, men man får epidural om man ber om det! Og sier du at du SKAL ha epidural fra starten av, så får du det! Da får du ikke gå til fødeloftet først.

 

JIPPI! deilig å vite, nå kan jeg og alle med samme elsk til epidural slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA!! Jeg har fødselsangst, og tanken på å måtte be om å bli trillet til en annen etage midt i fødsel er grusom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...