Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen flere som sliter med hodepine?

Jeg har de siste 3-4 ukene hatt hodepine daglig utenom èn dag... Dette hemmer meg veldig. Jeg begynte å jobbe 40% 1. jan etter full sykemelding i to mnd pga intens kvalme og oppkast. Er fortsatt kvalm, men ikke like intenst og det blir bedre i løpet av dagen. Har derfor jobbet seinvaktene mine (er sykepleier i turnus). Problemet nå er jo at hodepina bare blir verre og verre utover ettermiddag og kvelden, spesielt de dagene jeg er på jobb... Har ofte hodepine om natta som gjør at jeg sover dårlig og våkner med hodepine om morgenen.

Har begynt med akupunktur mot både hodepina og kvalmen, men har ikke effekt av det foreløpig.

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er noen trøst så har jeg også hatt mye hodepine, er selv sykepleier i turnus og synes også at det blir verre utover kveldene.

Trur selv det har mye med stress å gjøre. Vi har travle vakter på jobb, og jeg synes det til tider er vanskelig å skulle ta det roligere enn de andre. Likevel så synes jeg kanskje at det er blitt litt bedre de siste ukene, så håper det holder seg slik:)

Har desverre ingen gode tips annet enn husk å drikke godt, og prøv å ta det med ro så godt du kan;) Er ikke så ivrig på å ta paracet og slikt her, men noen ganger er det vel det eneste som hjelper.

Håper det gir seg snart!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Eneste tipset fra meg er å passe på å drikke nok. Jeg får hodepine dersom jeg ikke får i meg nok veske i alle fall.

Skrevet

Har du sjekket om du har nok jern?

Jeg slet med hodepine, og legen sa jeg hadde for lite jern. Begynte å ta Floradix (tåler ikke jerntabletter, kaster opp av det) og siden har det blitt mye bedre. Det kan nok også ha med stress å gjøre, for det hender jeg har det fortsatt etter en travel dag på jobb. Men overhodet ikke på samme måte som før.

Skrevet

Noen får bare det i svangerskapet uten at det er noe å gjøre med, annet enn hvile (vil jo bety at du kanskje må jobbe redusert igjen..). Jeg ville nok ha gått til legen og hørt om det var noe å gjøre, evt be om sykemld/gradert sykemelding og se om det blir bedre.

God bedring. Håper det går over snart.

Skrevet

Jeg jobber dagtid, men har også hodepine, mest på kveldene.. har hatt siden uke 14 kanskje og er nå 16+4.. Liker heller ikke å ta tabeletter, men har gjort det en gang eller to når jeg har hatt hodepine og skulle på jobb.. Hadde lite jern, så tar jern daglig nå, men merker ikke forskjell enda.. (5 dager) Sover mye og prøver å drikke mye vann! Kanskje det bare er sånn?? Pleier aldri å plages med hodepine til vanlig hvertfall..

Skrevet

Hei.

Jeg har og hatt en del hodepine de siste ukene, er nå ca 16 uker på vei. Er mye tørst, og drikker mye vann. I tillegg prøver jeg å få nok søvn.

Har tatt tbl når hodepinen har vært som værst. Jobber også i turnus, og det er nok mer belastende enn vanlig dagjobb:(

Vi får bare håpe at hodepinen gir seg:))

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!!!

Jeg fikk sjekket blodtrykket i dag og det er helt normalt. Var også hos akupunktøren på nytt og han stakk nåler og gav meg akupressur på noen nye triggerpunkter. Håper det hjelper... Er forresten i uke 19.

Jeg drikker ganske bra fra før, så jeg tror ikke jeg får i meg for lite væske. Tisser tilnærmet blankt. Er 60% sykemeldt og jobber derfor bare 40% allerede. Har ikke spesielt lyst å gå ut i full SM igjen... Det verste i forhold til hodepina er jo de dagene jeg er på jobb. Vaktene blir nærmest uutholdelige. Ikke er jeg spesielt glad i å putte i meg selv medikamenter heller, men har tatt Paracet noen ganger. Det virker ikke alltid. Virker gjerne bedre om jeg tar Magnesium samtidig.

Jeg skal nok uansett holde ut. Det bor et lite vidunder i magen min og det viktigste er at den har det bra:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...