Gå til innhold

Redusert stilling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å jobbe 80% i et år etter at permisjonen min er ferdig for at barnet vårt skal slippe å være i barnehagen så lange dager. Det jeg ser for meg er at jeg jobber 1,5 time kortere dager hver dag. Hva bør jeg ha med i søknaden til jobben om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. Du har krav på redusert til barnet er tre, du trenger bare henvise til loven (som du får google).

Skrevet

Jeg tror du har krav på redusert stilling, men du kan ikke bestemme hvordan det organiseres hvis jeg har skjønt det riktig. (altså, om du har kortere dager eller en fridag eller sånn). I mange jobber kan man vel i praksis bestemme dette, men jeg tror ikke det er hjemlet i lov.

Jeg ville utformet en slik søknad ydmykt. Forklar at du ønsker redusert stilling for å følge opp datter/sønn med tanke på barnehagestart, og at du derfor ønsker kortere dager. Du trenger vel ikke utbrodere noe særlig mer enn det?

Skrevet

jeg jobber 80% nå, omsorgspermisjon, og det er utrolig deilig. Jeg har en fridag i uken og den bruker jeg på enten meg selv eller så har jeg barna hjemme. Jeg tror jeg kommer til å jobbe 80% til barna blir store. I fjor hadde jeg to små barn, full jobb som itillegg var en ny jobb og jeg var virkelig helt utslitt. Hadde barn som ikke sov om natta og våknet klokka 5 hver morgen.

Kan virkelig anbefale 80% stilling altså:)

Men det var vel ikke det du spurte om, men måtte bare svare likevel:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...