prekæs Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Jeg tror mye er gjort om 5 mnd. Drar, hvis alt stemmer til st hans. Mulig det blir noen småferier innen det. For å oppmuntre deg litt. Du kan snart så frø
Gjest sug lut Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Hurra, det var akkurat riktig ting å si! Skal så tomatene tidlig nok i år, visste ikke at det var greit så tidlig som i februar, men lærte det i sommer. Og så kan jeg jo skvette litt vann på lofts-pelargoniene også, ja. Det hever også sinnets munterhet. Drukner i jobb om dagen...
Patetica fåkksi Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Blir tomatene dine store? Jeg graver ned de frøa som er inni tomatene, og etter kort tid begynner de å vokse, men de blir aldri større enn cherrystørrelse, hva gjør jeg galt?
prekæs Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Altså. Pertentlige(kremt) Prekæs glemte en halv tomat i en bolle på benken sist vinter. Den spirte og ble en gigantisk plante med tomater som aldri ble modne...før jeg la dem sammen med eplene til modning i høst. Det var importtomater, men lurer på om ikke det er lurt å kjøpe frø beregnet på norske forhold. De blir uansett bedre en de man kjøper. Patetica. Du må gi de masse vann og god jord. Sol har vel muligens du nok av.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 Du kan få omgangssyka mi, da er du garantert ganske lang tid hjemme fordi den tar med seg samtlige medlemmer av familien litt etter litt. Dessuten er jeg lei av loff og cola, men får ikke taket på noe annet heller.
Patetica fåkksi Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Kan de overleve i en stor potte? Til nå har de bodd i bakken.
prekæs Skrevet 20. januar 2010 #10 Skrevet 20. januar 2010 Stor potte er fint. Bruker bare potter jeg. Ikke vær redd for å vanne bare.
Gjest sug lut Skrevet 20. januar 2010 #11 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har ogå potter, da er det enklere med å ha dem inne først og så flytte ut. Jeg kjøper frø, da, cherrytomatstørrelse er helt perfekt synes jeg så jeg går etter det når jeg velger frø. Og ja, vann til krampa tar deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå