Gå til innhold

Pølsegryte i ovnen


lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller det heter kanskje ikke gryte? Jeg har pølser som jeg skal skjære i biter, og jeg skal ha makaroni, i en ildfast form i ovnen, men har jeg liksom oppi mere? må jo være noe saus på en måte....

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lag tykk hvit saus og ha i ett par tre egg. godt med purre oppi ogsaa.

 

alternativt kan du skille eggene. ha plommene oppi sausen. pisk eggehvittene stive og bland foriktig inn i saus blandigen.

da blir gratengen mye mer luftig

Skrevet

Det blir vel mer som en grateng.

Jeg bruker å lage en hvit saus, litt tykk, Blander i en eggeplomme, og stivpisket eggehvite. Ha pølse og makaroni i sausen. Kan også ha i litt grønnsaker, f eks gulrot, blomkål, erter, løk, mais. Gulrot og blomkål bør være kokt eller fra frossen blanding.

Strør ost eller strøkavring på toppen, stekes i ovnen ca 20 min.

 

Kan også lages med fisk eller skinke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...