lengter daler ned i skjul... Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Eller det heter kanskje ikke gryte? Jeg har pølser som jeg skal skjære i biter, og jeg skal ha makaroni, i en ildfast form i ovnen, men har jeg liksom oppi mere? må jo være noe saus på en måte....
#Ariadne# Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 lag tykk hvit saus og ha i ett par tre egg. godt med purre oppi ogsaa. alternativt kan du skille eggene. ha plommene oppi sausen. pisk eggehvittene stive og bland foriktig inn i saus blandigen. da blir gratengen mye mer luftig
Babyønske �� Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Det blir vel mer som en grateng. Jeg bruker å lage en hvit saus, litt tykk, Blander i en eggeplomme, og stivpisket eggehvite. Ha pølse og makaroni i sausen. Kan også ha i litt grønnsaker, f eks gulrot, blomkål, erter, løk, mais. Gulrot og blomkål bør være kokt eller fra frossen blanding. Strør ost eller strøkavring på toppen, stekes i ovnen ca 20 min. Kan også lages med fisk eller skinke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå