miheno Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Hva kan man gjøre dersom man mener man har fått feil termin på UL? Jeg er forskjøvet en uke, noe som er helt feil, da jeg vet eksakt når jeg hadde EL og befruktning, testet positivt og på tidlig UL så jeg hjerteslag i det som jeg mener er uke 6, og kan umulig få det til at jeg har den terminen de sier på Ullevål. Jeg fødte for tidlig sist, og derfor er det svært viktig for meg at jeg ikke får for sen termin på papiret for da får jeg ikke føde på ABC om babyen kommer like tidlig som de andre. Kan man få endret terminen de har rablet ned etter UL (som ble gjennomført av en student...)?
Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Ang termin, så er det slik at ikke alle embryoer utvikler seg med en gang, noen går litt i dvale faktisk, så kan være riktig den nye terminen, iallefall ikke heeelt på villspor. Er vel målingene de går utifra og de små vokser også i rykk og napp, så kan jo være at din er riktig også... Men t.om prøverørsbarn kan være annen termin enn utregna, da ikke alle deler seg like fort og utviklingen videre ikke starter likt på alle selv om faktisk satt inn egg sammen dag og samme antall dager etter befruktning kan man se ulik utvikling. Kroppen er mystisk og gjør ting i det tempoet den vil har jeg skjønt iallefall:))
Gjest Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Nei, jeg har vært i mange kontroller tidlig i svangerskapene mine og spurt om dette og fått beskjed om at egg ikke går i dvale..(legen synes sågar det var et morsomt spørsmål).Det er kun her det påstås at de gjør det..
Erle79 Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Å se hjerteslag på UL i uke 6 er vel ikke helt vanlig..? Det er mer sannsynlig å se det fra uke 7-8 og utover, så ikke umulig at den nye ultralydterminen er riktig..?
sprellemor Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Jeg så hjerteslag i det jeg mener å huske var uke 5. Dvs. det var vel puls vi så, men dog. Var inne for å sjekke om jeg virkelig var gravid denne gangen, da jeg hadde en sa to mnder før.
*Lille Persille" Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 I mitt forrige svangerskap ble min termin flyttet 2 uker frem til tross for at jeg visste nøyaktig når befruktningen hadde funnet sted. Det brydde de seg ikke om i det hele tatt.
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 UL terminen blir satt etter at de har målt hvor stort hvert enkelt foster er og kan ikke "spores" tilbake til unnfangelsen står det i bøker jeg har lest. Så da er det hvor stort fosteret ditt er der og da som teller og ikke når du hadde EL osv.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 jeg opplevde noe av det samme. var på ul å hadde en elendig gyn som fåretok ul. hun bomma med 3 uker!. forlangte ny time hos en annen gyn å han fikk ul til å stemme med menstermin! så har mye å si hvor drevne de er på å måle. forlang en ny ul du.
2005&2010 Skrevet 20. januar 2010 #9 Skrevet 20. januar 2010 Jordmor på sykehuset ved ord ul, jordmoren min og hun på privatklinikken sa at egg faktiskt kan gå i dvale. Ikke bare på bim. Selv jeg ble satt 15 dager bakover, og tenkte at dette kan jo ikke stemme siden vi bare hadde sex da og da. Men i følge symfemål og slikt så stemmer det allikevel. Såklart kan de måle feil, men de tar jo tross alt samme målet 3 ganger for å være sikre ;o)
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 20. januar 2010 #10 Skrevet 20. januar 2010 Sorry, men UL termin blir fasiten uansett hva man gjør. Det å få feil termin og ikke kunne gjøre noe med det er en av de største ulempene man risikerer ved å takke ja til tilbude om ultralyd slik jeg ser det.
*SmurfeMamma* Skrevet 20. januar 2010 #11 Skrevet 20. januar 2010 jeg ble satt 14 dager tilbake denne gangen... og er ikke enig i det, men hva kan jeg gjøre.... ikke en dritt!!!!! forrige gang ble jeg satt 11 dager tilbake og gutten kom 14 dager før UL termin og da 3 dager før menstermin... så veldig spendt på når denne karen kommer..
Gjest Skrevet 21. januar 2010 #12 Skrevet 21. januar 2010 Jeg også satt frem med 9 dager på ul. Synes det er fryktelig mye. Særlig siden vi har vært gjennom prøverørskjøret og jeg kjenner kroppen min inn og ut. Jeg vet akkurat hvilken dag jeg ble gravid på. I vårt tilfelle går det faktisk så langt at vi kun hadde sex den ene dagen der!! Vi var utmattet med et kroniskt sykt barn, men ved el var vi nok begge to programert til å ha sex fra gammelt av og det bare skjedde. Som to dyr, hvor hun kunne lukte brunsten :/ Likevell var det ikke muligheter for at jm ville høre på meg ved ord.ul. Det har blitt forsket i nyere tid på at foster utvikler seg inviduelt alt fra uke 12 og ikke 20 som til nå antatt. Jeg har i tillegg en sykdom som gjør at vi risikerer sen fostervekst. Var til oppfølging på sykehuset og tok dette opp, med ny jm. Hun sa at hun ikke kunne gjøre noe, for ul.terminen er helt satt. Det eneste jeg kunne gjøre var å snakke med legen etterhvert og kreve oppfølging på det. Selv er jeg bare redd for å ikke bli trodd. Sykdommen min gjør at en som regel må ha hjelp til å få i gang fødselen (hormonelt!) og jeg er livredd for å gå langt over tiden bare pga den feile dagen. Jeg skal kjempe. Men jeg føler at hvis jeg ikke får noe skriftlig på det nå, så er det vanskelig å bli trodd så sent. Alle gravide er jo lei på slutten og vil bare bli ferdig. Jeg er redd de tror jeg tar en knep på dem Til dette med at egg går i dvale. Jeg ble kjent med mange prøverørspar i tiden vi var gjennom mølla selv. Ingen fikk ul-termin som stemte med innsettingen av egg! Alle ble ulike. Om de går i dvale er vell så, men de bruker nok ulik tid på å feste seg og dermed utvikle seg. I teorien skulle jo de kunne regne seg 12-14 dager tilbake fra innsetting og sette det som "første dag i siste mens".
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 21. januar 2010 #13 Skrevet 21. januar 2010 Syns det er merkelig dette dere sier med prøverør. Når jeg var på UL fikk jeg beskjed før hun utførte UL at denne ikke ville bli endret da det prøverør så vi var helt sikre på når jeg ble gravid.
Postman Pat Skrevet 23. januar 2010 #14 Skrevet 23. januar 2010 Babyen kommer når den vil ut. Ingen UL termin eller menstermin kan endre på det Selvfølgelig synd hvis feil UL termin gjør at du ikke kan føde på ABC klinikken selv om du mener du ikke føder for tidlig. Når det gjelder permisjon så er det UL termin som er fasiten. MEN det er faktisk vi som bestemmer når vi vil gå ut i permisjon. Det er lov å gå ut i permisjon 12 uker FØR UL termin. Det lønner seg vanligvis ikke fordi man mister tiden etterpå, men hvis du føder før UL termin, så mister du resten av de 3 ukene før termin. Sist ble jeg flyttet to uker og tok hensyn til det da jeg gikk ut i permisjon. Jeg mistet 2 uker fordi jeg fødte til min termin. Denne gangen skal jeg ta hensyn til min termin, selv om jeg risikerer å gå over tiden.
DenherJenta Skrevet 23. januar 2010 #15 Skrevet 23. januar 2010 min ordinære UL, satt meg tilbake 2,5 uke. jeg VET at det var feil. i forhold til el og befruktning. sååå neste UL (har hatt flere pga komplikasjoner) så forandret en anne gynekolog den.. han var helt enig meg meg og fosteret størrelse stemte med det jeg sa.. han sa at det var som å banne i kirka, og at man ikke forandrer terminen. men at de her måtte ha bommet.. på den siste UL var legen og sykepleieren rimelige "sure" fordi ul var forandret, fordi det var ikke lov, å sånn kunne man ikke gjøre. jeg sa at jeg vet at den nå er riktig og hvis ikke er det jesusbarnet jeg føder... ble stilt gitt.. så det går å forandre.. men ikke særlig populært!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå