Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Nå har vi i lang tid planlagt dugnad i det nedsarva klasserommet til ungene våre (kopmmunal fattigdom). Jeg har bare ansvar for å koordinere listene, men du skulle tro at jeg ba folk komme hjem til meg for å pusse opp mitt private hus! Vi begynne ri dag, og nå hagler sms'ene inn om at de ikke kan likevel. Dette burde betrakte som SITT problem og ordne med å bytte dager med andre (alle har fått listene) i stedet for å melde til MEG? Skjønner at jeg er mer engasjert enn de fleste, men hva med litt ansvarsfølelse? Er det OK at ens egne få nye godt av nye oppussete lokaler når du vet at du selv ikke har løftet en finger for å få det til? SNYLTERE, kaller jeg disse! Møkka folk! (mptet bare få det ut. Jeg regner med jeg må stille opp alle dagene og ta meg fri fra jobb, for det går ikke an å flytte tidspunktet nå).
Gjest Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Svar på sms at da må de bytte med noen andre, for tidspunktet kan ikke endres.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Har lyst til det, men opp til flere oppgir svært vektige grunner (må på sykehuset osv).
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 men skriv at de må prøve og bytte da.. rart at flere plutselig må på sykehuset...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Ja ikke sant? Men jeg kan jo ikke beskylde dem for å lyve...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Send svar;- " da xx antall foreldre har meldt at de må bytte dag, og jeg selv må forberede meg på å dra på dugnad, så må jeg be dere om og gå over listene der har fått og prøve og bytte selv. Om du ikke får byttet, så send sms med den dagen du KAN komme. Så får vi vurdere om dugnad evt må avlyses etterhvert, grunnet lite oppmøte"..... Så får du se litt da vet du )
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 Sikkert en god ide, men jeg gidder rett og slett ikke å styre og adminstrere på de der listene noe mer. Jeg må jobbe, hente barn , lage mat, og dugnaden begynner nå i ettermiddag.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Syns anonym 14.06 hadde en bra ide, du blir jo nesten nødt til det, om du ikke vil ende opp med å fikse klasserommet alene i mange dager..
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #9 Skrevet 20. januar 2010 Nå kan en jo ikke akkurat pålegge foreldrene å delta på dugnad i skolen da... Klasserommet er ikke foreldrene sitt ansvar, det er kommunens. Men skjønner jo at dere ikke vil ha det sånn...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #10 Skrevet 20. januar 2010 Selvsagt er det kommunens ansvar, det er da ingen som nekter på det! Kommunen har jo tidligere pusset opp klasserommet, for ca 20 år siden i gresselige farger. Nå er det helt nedslitt. Kommuneøkonomien er desverre sånn at ingen kommer til å ordne noe hvis ikke vi gjør noe med det. Og det er jo til ungenes beste.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #11 Skrevet 20. januar 2010 Vi begynner i dag, og når vi først har begynt går det ikke an å avbryte. Klasserommet blir strippet ned, lærerne har ordnet det slik at ungene er andre steder disse dagen osv. Det er rett og slett ikke mulig å avbryte, så vi som er igjen får gjøre så godt vi kan. Ufattelig irriterende. Men som det sies her, man kan ikke tvinge folk til å gjøre noe som er kommunens ansvar. Det er helt og holdent folks ansvarsfølelse det kommer an på. Og moral, man dytter jobben over på andre. Men sånn er det vel i dagens samfunn...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #12 Skrevet 20. januar 2010 Vært ut for det samme. Jeg var den eneste som viste at jeg satt i 17. mai komiteen ett år. De andre 4 var ursjokkert når jeg gjorde de oppmerksomme på det. Ei møtte opp og gjorde det hun skulle. En var på møter hele tiden, "business-nisse" og det siste paret tok kaka. Hun skulle jobbe den 17. mai så hun ga blaffen. Han beskyldte meg for å ha meldt de på og sa at jeg måtte skaffe noen andre for de. Jeg var så forbannet på de at jeg kan ikke få sagt det (familie attpåtil, jævla unnasluntrere på slike ting!) Blir enda sint når jeg snakker om det. Heldigvis gikk arrangementet ganske greit, men jeg sa hva jeg mente på evalueringa og håper det kom med videre. Hadde det ikke vært for ungene, hadde det faktisk ikke gått! Jeg er heller ikke glad i dugnader og slike ting, men jeg stiller når det er noe, og er engasjert. Men enkelte gir jevnt faen.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #13 Skrevet 20. januar 2010 (De andre 3). Og jeg sa hva jeg mente til han unnasluntreren! Så det er sagt, kjenner enda jeg blir irritert, over 1 år etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå