Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Hvordan vil dere helst ha en oppsigelse fra leieboer? Skriftlig eller muntlig. Og om dere hadde leid ut en for ca 3 års tid,men leieboer må si opp før,hadde dere blitt "sure" da? Jeg og samboeren min deler på husleia,men nå har han valgt å flytte ut,og jeg har ikke råd til å leie her alene,og kan heller ikke få noen til å leie sammen med meg. Har en kontrakt på 3 år,men jeg har ingen mulighet for å betale den høye husleia her helt selv
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 skriftlig må du si opp, og så lenge dere (du og huseier) evt har en gjensidig oppsigelsesfrist på f.eks 3 mnd så er det ikke noe noen skal bli sure for.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Har ikke blitt sur, det er jo ingen grunn til, men vi har jo tenkt; fillern! er jo mye styr med å finne nye leieboere... Og når dere ikke har kontrakt på det, så har de jo ikke noe de skulle sagt. Skjønner jo godt at du ikke kan sitte på en leilighet med en inntekt. Ville foretrekt en skriftlig oppsigelse når du kommer med den muntlige.
The Bad Gal Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Er best å ha det skriftlig, ikke minst for din egen del! Ville ikke blitt sur, men er litt styr å skaffe nye leieboere, så man blir jo litt oppgitt når noen flytter før avtalt, men sånn er livet! Skjønner jo godt at du ikke kan betale alt selv. Men hvordan avtale har du og samboer da, er dere solidarisk ansvarlig for hverandre mtp leiekontrakten? Har du råd til de 3 oppsigelsesmånedene alene, eller hjelper han deg med leia i den tida? Hvordan gjør dere med depositumet?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Takk for svar Jeg liker så godt denne leiligheten,men MÅ liksom flytte,og jeg har en god samtale med huseieren min,så jeg kvier meg til å si opp :S
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Han skal hjelpe til i oppsigelsestiden,heldigvis....
The Bad Gal Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 Enda godt det da, skulle jo egentlig bare mangle, siden det er han som velger å gå. Uansett veldig kjedelig for deg, men ønsker deg lykke til videre alene og i jakten på ny bolig. Håper det ordner seg fort:-)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Det så er enda mer kjedelig er at jeg har hunden,og det er jo ganske umulig å få leilighet da! Men jeg får sette inn en annonse på finn med søte bilder av hund og barn Takk for svar salad fingers
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #9 Skrevet 20. januar 2010 Skriftlig, så fort som man vet at man vil flytte ut helst. Har dere kontrakt så står det som regel i den om det er feks 1mnd eller 3mnd oppsigelse. Mener selv av vi la oss på 2mnd oppsigelse i vår kontrakt. Leiekontraker skrives vanligvis for en periode på feks 1 eller kansje flere år, så kan denne fornyes eventuelt underveis, men begge parter har rett til å si opp leieforholdet innen de tidsrammene leiekontraken gjelder.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #10 Skrevet 20. januar 2010 Si opp skriftelig for alle parters del. Behold en kopi av oppsigelsen selv. Og jeg har forstått mange leietakere opp igjennom:) Det er de underligste ting man kan havne i av uføre, så det går nok greit dersom du har en ok utleier. Si det som det er, så er det ikke noe problem! Og vær smidig med visning før du flytter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå