Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Jeg og mannen min har fått en vakker datter! Hun er snart 3 år. Da hun kom ble det ganske dramatisk for min del. Vi har hele tiden snakket om at vi skal ha 2 barn, og ikke ønsket enebarn. NÅ har han tydelig ombestemt seg... Han vil ikke ha flere barn sier han. Jeg har så lyst, og føler meg sveket. Han kan ikke bare bestemme det sånn uten videre.. Han bestemmer også at han ikke ønsker å flytte, selv om jeg ønsker det. Jeg ønsker å flytte nærmere familie,slik at jenta vår kan ha søskenbarn rundt seg. Jeg synes ikke at det er riktig at hun skal vokse opp helt uten jevlig kontakt med familie eller søsken. Videre så er jeg 37 år, så har ikke et hav av tid... Han sier at han ikke kan få barn bare fordi min klokke tikker... Uspis Vi hadde da en plan.. Hva kan jeg gjøre? Dette kværner rundt i mitt lille hode nesten hele tiden.. Lillefrøkna her i huset spør også hver kveld om når hun skal bli storesøster. Alle vi kjenner har jo to eller flere barn. Jeg setter veldig stor pris på svar... :-)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Slutt med prevensjon uten å fortelle det :-)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Hva er grunnen til at han ikke vil ha barn? Kanskje best å finne ut det.. Så ta det derfra. Er jo mulig at han syns det ble litt for traumatisk sist gang, og ikke vil gjennom det igjen.. Og derfor er redd nå.. Og da kan kanskje en samtale med lege\jordmor være lurt.. Rett å slett for å bearbeide det..
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 har spurt, og han sier at det som skjedde etter forrigegang ikke er noe problem.. men jeg tror det er et problem for han. JEg har selv gått i terapi for post traumatisk stress i over et år, det var tøffe saker. Men han mener at han er helt upåvirket av det. Jeg bruker ikke prevensjon, han gjør...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Er det mulig å få dratt han med til jordmor, eller med i terapien? På en eller annen måte.. Har ikke noen andre råd enn at du må få snakket med han, og vite grunnen.. Er ikke så mye annet du kan gjøre.. Vil ikke anbefale å lure han til å bli gravid!!!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Kunne aldri lurt han, har for stor respekt både for han, dattra vår og den lille som ev skulle kommet ut av lureriet.. Han er en mann som virkelig hater å prate.. i grunnen ganske utrolig at jeg havnet sammen med en sånn mann, tenkte vel at det ble bedre... Men det har det ikke blitt... Har prøvd å prate med han.. I dag sa jenta vår at "jeg skal snart bli storesøster, men vi sier det ikke til pappa":-) Hun har spurt han om vi kan få en baby, og han sier nei. Ang å prate med noen, så skal jeg spørre han om det ved en passende anleding.. når enn den måtte komme. Blir småsprø av dette...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Vi hadde også en plan om to barn. Når eldste var litt over året ville jeg prøve påny, men han ville ikke. 1 år gikk og han ville fortsatt ikke. Da kjørte jeg han til veggs og sa at sålenge vi i utgangspunktet hadde vært enige om 2 barn kunne han ikke gå tilbake på det nå. Så jeg "tvang" han rett og slett. Konsekvensen av dette er at han var uengasjert i svangerskapet, og mye mindre engasjert i babyen enn han var i eldste. Men jeg tenker at det går seg til når han får blitt vandt med det, og jeg er uansett glad jeg har fått de to barna jeg ønsket meg.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #10 Skrevet 21. januar 2010 prøver en gang til med et lite dytt.. Noen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå