Gå til innhold

Ang besteforeldre som ser barnebarnet sitt sjelden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, dette gjelder mine foreldre. De gidder aldri å besøke oss her i byen ( vi bor 4 timer unna dem), og forventer bestandig at vi skal komme dit. Til helgen har min lille bursdag, og jeg har spurt om de vil komme. " Vi får se" sier dem.. Det betyr såklart NEI, for jeg har spurt før om de ikke vil komme. De er kun innom her hvis de har noe annet ærend her i omegn.. Men allikevel lurer de på om ikke vi vil komme i min yngste brors bursdag i Februar. Jeg blir litt snurt. Er det ikke vanlig at besteforeldre vil se barnebarnet sitt? Hadde vært så koselig om de ville komme å være her sammen med oss en helg. Vi har heller aldri mulighet for barnevakt her, og det vet de jo ( Det er såklart ikke en selvfølge at de skal sitte barnevakt men) Min samboers foreldre har vært her flere ganger kun for en helg, og de bor 80 mil unna..

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Slik jeg ser det har du to valg:

Du kan akseptere situasjonen slik den er, godta at de ikke vil komme og besøke dere og at det er opp til dere å besøke dem og opprettholde et visst minimum av kontakt.

Eller du kan forsøke å forandre situasjonen. Vær i så fall obs på at du risikerer at det forverres, og at de bryter all kontakt og blir sure og fornærmet.

Hvis du vil forsøke å forandre på situasjonen, anbefaler jeg at du prøver å prate med dem først. Fortell dem hvor mye det sårer deg at de aldri vil komme og besøke dere. Spør dem rett ut hva grunnen er. Hvis de kommer med intetsigende svada til svar, ikke godta det. Krev en skikkelig forklaring.

Så kan du jo evt bestemme deg for å ikke godta forklaringen deres, og ta igjen med samme mynt og slutte å besøke dem og slikt. Da vil antagelig kontakten mellom dere opphøre helt.

"Hvor intet er å hente, har selv kongen tapt sin rett" er det noe som heter. Kanskje du rett og slett må innse at slik er det, og glede deg over at barnet ditt i det minste har en farmor og en farfar som ønsker kontakt med ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...