Gå til innhold

Skarlagensfeber - eller???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på halvannet år har fått prikker på magen, ryggen og i ansiktet, han har ikke feber. Vi var hos legen i går og han testet positivt på streptokokker i halsen (sjekker de noe annet enn streptokokker??), så vi fikk med oss resept på penicilin. Det jeg synes er rart er at han ikke har rød tung eller feber! Han har liksom bare litt symptomer på skarlagensfeber (utslettet er heller ikke ruglete). Legen virket helt ærlig talt ikke helt sikker. Noen som har vært borti dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har hatt barn med skarlagensfeber?

Skrevet

Det kan vera skarlagensfeber eller ein vanlig halsbetendelse. Skarlagensfeber er halsbetendelse men ein som er mykje kraftigar enn ein vanlig ein. Var mulig at sønnen min hadde det for nokon år sida, han fikk høg feber kasta over seg og gul i halsen på under eit døgn, han måtte ha to kurar for den første på 7 dagar tok det ikkje.

Veit ikkje om det var skarlagensfeber eller ikkje, mulig sida søskenbarnet kanskje hadde hatt det. Legen brydde seg ikkje så veldig om å finna det ut for det var ikkje så farlig når han hadde fått penicilin og det var behandla.

Søskenbarnet her hadde ikkje hatt feber, prikker eller bringebær tunge men flassa som bare rakkaren under beina og inni hendane, det var eit tjukt lag som datt av, var heilt kvit under beina og inni hendane fram til det datt av. Skikkelig tjukt lag som flassa av.

Så det er ikkje så farlig om det skarlagensfeber eller ikkje så lenge det har blitt eller blir behandla med penicilin. Ta kuren ut og ikkje bry deg om det var skarlagensfeber eller ikkje.

God bedring!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...