Mamma med to trollunger Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Da vi var på ul første gang i uke 17, var vi veldig nysgjerrig på kjønnet. Vi fikk vite at det med stor sannsynlighet var en liten gutt vi skulle få. 100% sikker kan man jo aldri være, men han var ganske sikker denne gangen. Vi har derfor forberedt oss på det, funnet navn, kjøpt litt klær osv. Men sist uke (uke 28) måtte vi på en ekstra ul for å se at alt var i orden, siden "han" beveger seg litt lite. Alt sto bra til med den lille. Vi spurte om de dene gangen også kunne se at det var en liten gutt vi ventet (for å få en slags bekreftelse). Men ho som utførte ul denne gangen mente det var en jente vi skulle få. Og ho var ganske sikker i sin sak. Vi er på en måte like langt som før vi var på ul første gang. Selv om vi er overlykkelig for at babyen er helt frisk og fin, og det er ingen synlige skader. Og det viktigste er at vi får en sunn og frisk baby, vi blir jo glad uansett om det er en gutt eller en jente. Men kan man virkelig se så feil første gangen(han så jo liksom en pung og en penis)? Eller kan det være feil andre gangen selv om babyen er større? Noen andre som har opplevd det samme?
ღMadame_mim ღ Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har ikke opplevd det selv, men jenters kjønnsorganer kan visst være ganske så hovne så tidlig i svangerskapet og man kan da risikere å si feil kjønn!! Jeg tok en privat ul like etter den ordinære jeg for å bekrefte kjønn. Fikk bare beskjed om at det var over 75% sjanse for jente på den ordinære og det synes jeg ble for lite sikkerhet! jeg synes det er veldig greit å vite kjønn på forhånd jeg da, med tanke på innhandling av klær osv. Tenker du det samme som meg så kan jo sikkert du også bestille en privat ul? Den jeg tok kostet bare 120kr og de var veldig dyktige :-)
Mamma med to trollunger Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2010 Ja, vurderer å ta en privat ul for å kanskje få endelig bekreftelse. Siden vi begge hadde et sterkt ønske om å vite kjønnet på forhånd, er det litt irriterende å få to så ulike meninger.
Snuppa! Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Tror jeg ville tatt en privat ul hvis dere har en så sterkt ønske om å vite kjønnet. Men det er ingenting som er 100% sikkert før baby er ute:) Lykke til:)
Gjest Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Vil ikke si at man ikke kan være 100% sikker... For å si det slik, om jeg har ei jente i magen synes jeg svært synd på henne... Min gynekolog (som tar UL) sier det bare om han er 100% sikker og det synes jeg er rett. Når man spør om kjønnet er det jo som regel for å kunne gjøre seg ferdig med klær og vogn og andre dyre ting. Tidlig i svangerskapet kan man se om det er en jente ved å telle lyse pungter i underlivet hennes. Høres rart ut, men er det 3 lyse punkter er det en jente. Testikklene er nemlig ikke kommet ned enda og vises ikke på en slik måte. Man kan derfor ta feil av lepper og baller, men ballene er ikke lyse....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå