Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Jeg begynner å ha det meste på plass (termin om 2 uker), men lurer veldig på dette med brystpumpe og flasker... Om det er noe en bør kjøpe inn - eller om det kanskje er helt unødvenig? Eller bedre å se an hva man trenger i forhold til hvordan det går med amming og sånt?

Setter pris på gode råd :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo alltids ha noen stående klare, men noe akutt behov får du vel neppe. De har dessuten pumpe o.l du kan leie på helsestasjsonen og på barsel i en startfase om det skulle bli nødvendig. Butikkene har jo åpent hele tida, så finner du ut at du trenger/ønsker det, så kan du heller kjøpe etterpå:-)

Skrevet

Jeg kjøpte samtidig som jeg handlet alle de andre store tingene i sverige!

Jeg handlet mest fordi jeg ikke er en av dem som kommer til å amme offentlig så da synes jeg det er greiere å pumpe meg hjemme før jeg drar, eller bruker noen få minutter inne på et toalett o.l for å pumpe.

Jeg har bare kjøpt en manuell en, håper jo på at ammingen går greit. Dersom jeg får problemer med amming, må jeg nok kjøpe en elektrisk istedet!

Skrevet

Jeg kjøpte pumpe før fødsel ved første svangerskap. (Ville gjerne ha alt i hus: ) Og den kom jammen godt med for min del....Fikk en gutt som ble lagt inn på nyfødt intensiv pga infeksjon. Dette gjorde at han ikke ville amme, da han fikk mat via sonde endel dager. Vi ble sendt hjem skjærtorsdag den gangen, og alle butikker var stengt noen dager. Så det ble ammetrening, pumping og flaske som en evig runddans. Slik holdt vi på et par måneder.

Skrevet

Vi hadde ikke bruk for pumpe og flasker første halve året ihvertfall.

Skrevet

Jeg har vært frem og tilbake leeenge, men kom over vitus apotek på nett, som ha tilbud på avent sine produkter. Ble derfor til at jeg bestilte flasker og pumpe nå, og sparte MYE. Om ikke pumpa blir brukt selger jeg den bare senere:)

Skrevet

Jeg brukte pumpe en del sist, begynte fra noen uker etter fødsel. Først til frysing til eget bruk, senere til donering. Dersom man pumper seg regelmessig virker det som om man kan slippe unna økedøgn (opplevde det en dag).

Skrevet

Takk for tips, alle sammen! Virker jo som at det kan være lurt å ha i hus, ja. For uansett så vil jeg jo få bruk for det i forhold til barnevakt og sånt senere.

Hva er økedøgn, foresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...