Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Hvor mye kan man jobbe ved siden av? Altså, jeg er sykepleier, men vurderer å bytte beite, for å si det sånn. Har så lyst til å bli førskolelærer, evt med videreutdanning, sånn at jeg kan jobbe i småskolen... Er jo avhengig av inntekt, og studielån dekker dessverre ikke nok til at vi greier oss uten å skrenke inn og sutte på tommelen på slutten av hver mnd. Er det mulig å jobbe f.eks 50%, det er jo stort sett helger og noen vakter midt i uka, tror jeg... Noen som jobber 50% turnus med arb.helg hver 3. helg...? Hvor mange vakter har du ila 12 uker?
Lilleleen Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Jeg skulle egentlig gått førskolelærer deltid nå, men ble gravid, så utsetter det litt. Jeg skulle da gått to dager i uka på skolen og jobbet i bhg tre dager i uka.
LivetErEnLek Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Har to assistenter hos meg som tar førskolelærer på deltid og de jobber tre dager i uka og går på skolen to dager i uka. De ukene de er i praksis, jobber de ikke hos oss i det hele tatt, for da er de jo i praksisbarnehagen hver dag. Da er det sikkert bedre med en jobb hvor du kan jobb litt i helger, for det merkes jo økonomisk når de har lange praksisperioder..
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Takk for svar:) har veldig lyst til dette... Men det ser dessverre ikke ut til at de har delitdsutdanning i Trondheim:( DMMH.... har lett og lett på nettet:(
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Lete litt til, kanskje de har, noe som heter ikt-støttet... må sjekkes ut om de har det til høsten også. Er jo fult mulig å jobbe ca 50% ved siden av studiene da ser det ut til. Hvertfall når flesteparten av vaktene går på helg. Det blir tøffe helger da, siden jeg da må jobbe hver dag ila 2 uker, men det er jo bare for perioder av gangen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå