Gå til innhold

Kynnere..???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer egentlig bare litt på hvordan kynnere egentlig kjennes ut..? Har ett barn fra før, men da gikk det bare rett på med rier like før fødselen. (auau) Nå er jeg i uke 31+5.. Har menssmerter som kommer og går..er det kynnere? hmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg mener det ja..de kan føles forskjellig, noen plages med dem, andre ikke. Såvidt jeg har forstått er kynnere er magen blir hard, livmoren trener seg til fødsel :) for min del kjennes de forskjellig, noen ganger bare hard mage, noen ganger mensmurringer.. også er de uregelmessige. 4dager igjen her :)

Skrevet

For meg så har det bare vært at jeg kjenner at magen blir hard, og det føles litt rart.

Men etter ca uke 35 har kynnerne blitt sterkere og magen blir helt firkantet, hehe. Pluss at jeg kjenner når en kynner er på vei for jeg blir tungpustet og helt kokt/varm i ansiktet.

Har ikke hatt mensvondt i formindelse m kynnerne.

Skrevet

Takk for svar jenter! Her blir magen også hard, stadig vekk.. særlig ved mye bevegelse..da må jeg sette meg og hvile. Men den harde magen og mensmurringene ser ikke ut til å henge sammen. Ikke vet jeg, får høre på neste kontroll og satse på det er helt normalt ;-)

Skrevet

Mine kynnere kan komme plutselig og spesielt etter anstrengelser. Magen blir helt hard ja, og noen ganger det ubehagelig, men ikke vondt. Mensmurringer har jeg aldri hatt mye av, og de gangene jeg har kjent dem under svangerskapet har jeg egentlig bare trodd at det henger igjen i kroppen, som en vane rundt den tiden de vanligvis har kommet. De har tross alt hatt bra mange år på å sette seg fast i kroppen på :)

Skrevet

Jeg har også lurt på det, hva som egentlig er kynnere. Jeg kjenner at magen blir stram innimellom, men det kjennes for meg ut som om det er den lille jenta i magen som dytter seg utover mot huden. Eller er det slik en kynner føles kanskje? Jeg har også i det siste hatt en del mensmurring (mest når jeg ligger) og vondt i rompa og nedover i lårene. Er det kynnere, maserier eller noe annet? Vanskelig å holde styr på alle disse begrepene :) Magen min har dessuten blitt 4 cm mindre i omkrets over natten fra i går til i dag, det er helt rart og den er blitt så "liten".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...