Gå til innhold

Åreknuter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært veldig blå og grønn på den ene leggen, men det varierer litt hvor ille det er. F.eks er det spesielt ille etter jeg har badet... I tillegg har jeg hatt veldig kalde føtter (så kalde at det til tider har vært direkte vondt), stive tær, og har vært plaget med rastløse ben. Var hos legen i går og fikk beskjed om jeg har en veldig utvidet vene nedover hele benet. Dette er forstadiet til åreknuter sa legen, og de andre plagene mine har sannsynligvis sammenheng med dette. Det ville uansett mest sannsynlig utvikle seg til åreknuter, men han anbefalte meg å kjøpe magnesium og støttestrømper.forebyggende.. huff ;-) he he

Noen som har åreknuter som kan fortelle meg hvordan det arter seg, og om dere synes tilleggsplagene mine høres ut som de har sammenheng med utvidete vener/åreknuter? Jeg stusser litt må jeg innrømme.. har aldri hørt om at åreknuter er noe annet enn skjemmende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legen min sa at åreknuter er veldig vanlig i forbindelse med graviditet. Det må da være noen her med erfaring som gidder å svare meg??

HI

Skrevet

har også det... Fikk det pga graviditet... Har det ennå.. :-/ For mange (de fleste) pleier det å bli borte.. Jeg har ikke så mye da, men det er i skrittet... Ikke mye sexy.. :-/ har også litt blodutredelse på kneet... Bruk støttestrømper og hold beina høyt opp når du sitter bla... ellers skal man vel være i litt bevegelse også for å unngå denne faenskapen...

Skrevet

Venstre leggen min ser ikke ut!

Det har blitt bedre nå 11 mnd etter fødsel, men helt borte blir det aldri nei. Jeg må opereres..

Siste halvdelen av svangerskapet var de utrolig vonde, strammet skikkelig nedover leggen. Var værst når jeg hadde ligget og reiste meg opp så blodet rant nedover i benet igjen, det var direkte vondt.

Jeg ble faktisk sykemeldt delvis pga disse vonde og store knutene (jeg har en stående jobb). Brukte støttestrømper fra jeg sto opp til jeg la meg, men det forhindret de ikke i å poppe frem. Både gynekologen og jordmora som er veldig vant til å se åreknuter gispet når de så mine, jordmor mente det var noe av det værste hun hadde sett, hyggelig!

Skrevet

Jeg har også åreknuter på den ene foten, fikk det i svangerskapet og nå, 4 år etter så er de her fortsatt. De starter ved ankelen og slutter i lysken, og de kan være ekstremt plagsomme, både med verk og kløe.

De må opereres bort, men det anbefales å gjøre det når man er ferdig med svangerskap, dette fordi at de kan komme tilbake i evt senere svangerskap.

Åreknutene er verst om sommeren når det er varmt, men også etter dusjing/ evt ved mye gåing iløpet av en dag.

Brukte støttestrømper (sånne som går opp til knærenei hele svangerskapet- bruker de faktisk enda. Synest det er godt å gå med de, da verker åreknutene mindre, enn om jeg ikke bruker de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...