Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har tørre felter på armene, og avog til andre steder. Det er små flekker, som ofte også er litt røde. Smører med A-krem og andre fete kremer, men han blir aldri helt god.

Noen andre som har liknende? Vet dere hva det er? Tips til hva som hjelper?

Virker ikke som om det plager ham.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm kan det være veldig lett atopisk eksem kanskje....

Jeg fikk et tips her inne - hvetekimolje (kjøpes på apoteket, koster ca 120,-). Så det skal jeg kjøpe når jeg får muligheten. Viktig å ikke bade så ofte. Her bader lillegutt 1 gang i uka.

Hvis ikke noe annet virker kan du evt. kjøpe en mild hydrokortisonkrem - Mildison (fås kjøpt på apteket).

Skrevet

Takk for svar! Jeg får sjekke ut den oljen :o)

Skrevet

Olja skal i badetvannet altså...hehe...det skrev jeg jo ikke.

Skrevet

Kanskje han reagerer på A-kremen. Det gjorde min sønn. A- kremen inneholder peanuttolje. Sønnen min ble illrød i ansiktet av den kremen. Ble helt fin når vi gikk over til en annen krem.

Skrevet

Å ja, he he.. Hadde smørt den rett på ham, jeg. Han bare dusjer han, så da blir ikke det aktuelt. Men kan kanskje smøre på et tynt lag likevel? Får sjekke det.. :o)

Skrevet

Fikk det før jeg begynte med A-krem -begynte jo med kremen pga. de tørre feltene. Men kan jo være at den gjør det verre i stedet for bedre. Skal teste annen krem. Takk!

Skrevet

A-derma exomega, locobase repair er gode kremer hvis du ikke har prøvd de. Vi har best erfaring med Locobase repair.

Ang. olja så får du høre med de på apteket ;o)

Skrevet

Jeg bruker Vitapan -den gule- på lillegutt når han får slike tørre "flekker".. :) Funker kjempefint på han iallefall! :)

Skrevet

Maser vanlig matolje på de tørre flekkene, ikke bare smør. Matolje, altså en vegitabilsk olje tetter ikke porene i huden så de skal virke bedre enn de som ikke er det. Og det er blandt annet endel babyoljer.

Jeg har endel slike tørre felter til tider, og de er det ingen ting som hjelper på, men de forsvinner etter enstund. Min mann mener jeg har en eller annen hudsykdom, som jeg ikke husker hva heter nå. Jeg har aldri sjekket det ut, for det er ikke noe problem for meg. Det er helt anderledes enn hva min datter med atopisk eksem har, hun blir bedre av å bli smørt med forskjellige kremer, mitt er bare slik helt til det endag er borte.

Skrevet

Takk for svar! Jeg skal prøve ut litt forskjellig, jeg. Føler det ikke ligner helt på atopisk eksem, slik jeg har sett det. Men jeg vet jo ikke. Håper noe hjelper, og hvis ikke så får jeg håpe at det går over av seg selv som hos deg, Camilla.

Skrevet

hei hei,

bruker du skyllemiddel i klærne?

Begge mine to små reagerer på det, og får slike tørre flekker på armene og noen gang bena. Jeg må bruke sensitive vaske-og skyllemiddel. Da går det etterhvert over. Men tvert jeg prøver med nytt skyllemiddel kommer de igjen...

Skrevet

Ja, jeg har det selv, tørre, runde små flekker på armene, hovedsaklig overarmene. Huden blir tørr og litt flassete, og kan bli rød og irritert av og til...

Jeg har atopisk eksem også, og har vel alltid antatt at det henger sammen. Bruker en krem som heter propolis aloe vera, fra forever living, det er det eneste utenom kortison som virkelig virker på problemhuden min, og kortison vil jeg helst slippe:)

Skrevet

Snuppa mi har ovale tørre røde hudpartier på underarmene, hun får det spes på vinteren, Hun er også veldig tørr i huden andre steder på kroppen til tider, Jeg kjøpte ACO Miniderm krem på apoteket, smørte på to ganger om dagen i tre dager, og hun ble helt

Skrevet

Dette veslegutt hatt rundt omkring på kroppen siden han ble født. Kommer og går. Vi har fått beskjed fra legen om å smøre og smøre og smøre med fuktgihetskrem. Liker best adrema-kremen som jeg ser noen andre her anbefaler. De fleste flekkene forsvinner etter noen dager.

Vi bruker kun kortison i korte perioder hvis det er ekstra ille. Når de er under to år skal du kun bruke kortison i samråd med lege.

Skrevet

(Du snakker om rampekatt som tramper glad og fornøyd over tastaturet, )

Hun ble helt fin av denne kremen, Men jeg fortsetter å smøre henne 1 gang om dagen resten av uken. Nå er det kun smøring et par ganger i uken. For å holde det ved like

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...