Gå til innhold

Huff, jeg sliter med å være sunn.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg har et variert kosthold og spiser både fisk, frukt og grønnsaker ofte, drikker vann som tørstedrikk, osv. Men det er alt det andre jeg har lyst på ved siden av som er vanskelig å motstå...... Jeg er en skikkelig godtegris av natur og eeeelsker sjokolade, kaker og potetgull. Klarer ikke å styre meg for tiden, og kjøper sjokolade så og si hver dag.... Er heller ikke spesielt aktiv om dagen siden det er så mye snø og is på veiene, så det blir ikke mye turgåing... Æsj, føler kiloene sniker seg på raskere enn planlagt..... Uke 23 og har gått opp ca. 8 kg. Noen som har tips til gode ting man kan kose seg med, som er litt sunnere enn min elskede sjokolade??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noka sjokoladeshake..Kanskje med en pyttelite dryss kaffeplver i :) Drikker det nesten hver kveld nå, for jeg er så godtesjuk og redd for å få svangerskapsdiabetes..

Skrevet

Får du jente eller? hehe...jeg også har sinnsykt sjokoladesug og jeg spiser det ganske mye, men så lenge man spiser sundt ellers og ikke overdriver så bryr jeg meg ikke! Kos deg du=)

Skrevet

Hva med å skjære opp frukt...? jeg lager meg som regel en skål med druer hver dag! Kjempegodt! :)

Skrevet

Min sunne favoritt er å skjære opp frisk frukt, kanskje ha litt hakkede nøtter over og vaniljekesam. Popcorn er også ganske kalorifattig og 70% sjokolade er jo direkte sunt.

Ikke at jeg er noe flink til å styre meg jeg heller, det går gjerne i rykk og napp, og klapper meg selv på skulderen om jeg har vært flink i en dag.

Skrevet

Skjønner det at jeg ikke er noe flink.. :P Jeg spiser og (nesten) drikker det samme som vanlig jeg.. Er jo selvsagt variert mat (utenom fisk), men jeg klarer ikke drikke bare vann.. Det blir for flatt og smakløst for meg.. Cola, eplejuice, saft, nesten alt utenom vann.. Ikke alkohol da selvfølgelig.. ;) Og godteri spiser jeg npr jeg har lyst på, som er gaanske ofte.. Men jeg legger ikke på meg et gram heller, har heller tatt av meg noen kilo.. :P Misunnelige? :P

Skrevet

smoothies! Kjøpe ferdig frossen fruktblandingi butikken å ha i litt yoghurt og juice, vips.. en god snack! :) banan med vaniljekesam er også snadde. Snack a jacks har jeg dilla på men det er jo mye karbohydrater da :P

Skrevet

Det viktigste er at du får i deg variert kost med næring i, og det får du jo i hvertfall.

Jeg spiser ikke altfor mye frukt til vanlig, men spiser mer av det nå når jeg er gravid. Appelsiner, epler, bananer, forskjellige typer bær, osv. Nå har jeg akkurat kjøpt meg en pakke frosne blåbær som jeg har tint og tenkte å ha det med melk og sukker...nam nam. Ellers kan jo bær kombineres med en liten klatt is, trenger jo ikke å ta så mye. Og kanskje du kan gå for de mørkeste av sjokoladene, hvis det er sjokoladen som er viktig.

Ellers hadde jeg ikke bekymra meg så mye :)

Skrevet

Vet åssen det er å være avhengig av sjokolade. Jeg har gått over til 70% sjokolade og den orker jeg ikke så mye av. Hvis jeg kjøper en Bocca spiser jeg ca. halvparten og så er jeg fornøyd. Det er mye mektigere enn vanlig melkesjokolade. Ellers så prøver jeg å erstatte godteri med havre-cheerios med ekstra lettmelk, appelsiner, epler, bananer, Cafe au chocolate-drikke fra Nescafe o.l. Ofte er suget etter sjokolade et varsko om at man kanskje er litt sulten og hvis man er flink til å spise ofte og lite, så holder blodsukkeret seg jevn og man får mindre lyst på usunne saker. Det er i alle fall min erfaring. Men jeg synes du skal unne deg en sjokolade innimellom selv om det er hverdag. Hvis du trenger å kontrollere kaloriinntaket så kan du jo passe på at du ikke spiser masse mat i tillegg når du må sjokoladen din. En normal sjokolade-bar inneholder vel en 300-400 kcal og det erstatter et par brødskiver med pålegg og et glass melk. Et lite tips: en kokosbolle er kalorifattig i fht mange andre godterier og inneholder ca det samme som et eple. :) Hvis du savner å være i aktivitet så anbefaler jeg bassengtrening. Deilig å være vektløs når man er gravid, samtidig som det er super trening.

Skrevet

Tusen takk for mang flotte tips! Neste gang skal jeg handle inn vaniljekesam, frukt og mørk sjokolade! Så kanskje jeg kan klare å bytte ut det andre godteriet med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...