Gå til innhold

Bilsete nr2, hva er best? ønsker mange svar:))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere? Er dere fornøyd?

Har ikke isofix i bilen!

Ønsker ett som kan brukes både forovervendt og bakovervendt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig fornøyd med BeSafe sitt.

Skrevet

jg kjøpte maxi cosi til mi jente, men dt er kun forovervendt.. men det var jg veldig fornøynd med.. tror de har det både forover vendt og bakovervendt

Skrevet

Takk for svar:)

Driver å sjekker rundt litt nå!

Legg gjerne ved link til setet om dere har:))

Har forresten en ganske liten bil. (BMW 3-serie)

Skrevet

Det viktigste er at du velger et bakovervendt sete! :o) Jeg ville ikke brydd meg så mye om det var mulig å snu det framover eller ikke. Det anbefales uansett å holde barnet bakovervendt til 4 år (eller lenger hvis det er mulig) og når barnet må snus framover så bør man kjøpe en beltestol. Kombistolene som kan brukes både framover og bakover er trygge bakovervendt, men har svært dårlig sikkerhet framovervendt (se f.eks. test av Britax Multitech og Besafe Izi Combi på www.forbrukerportalen.no. Testresultatene som vises for disse stolene gjelder forovervendt montering, og resultatet er mildt sagt elendig... Bakovervendt har de fått svært gode karakterer).

Hvilket merke du velger er mindre viktig, så lenge det er et av de kjente merkene (dvs. hold deg unna jalla-stoler fra Obs etc.)

Gode stoler (bakovervendt) er f.eks.

Britax sine Multitech, Hi-way, Secura og Two way elite (alle går til 25 kg bakovervendt! :)

Akta Graco sine Cosmic Comfort S og Duologic

BeSafe Izi Combi / Kid

Ta med barn og bil til butikken og prøv. Mange stoler passer dårlig i noen biler, det gjelder å finne den som passer bra i akkurat _din_ bil.

Skrevet

Takker for svar:)

Har bestilt besafe sete nå:))

Skrevet

vi har det setet og er veldig fornøyd! Det sitter som limt fast i bilen pga at man kan stramme den med skrallen.. Men hørte kombisetet kom dårlig ut fremovervendt, så jeg angrer på at jeg brukte penger på kombisetet og ikke det som kun er bakovervendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...