Gå til innhold

Hjelp! Noen som har hatt brystbyll her?.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen har gitt meg antibiotika, men jeg leser på nettet om drenering osv. Har noen opplevd at byllen forsvant bare ved bruk av penicillin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du? Er det en byll som kan løses opp ved pumping og massering samtidlig??

I såfall må du legge masse varme omslag (fks varme håndduker) på brystet først. En pose med vann og mel (som blir deig) kan også varmes. Dette holder seg varmt lengre, og legges på kulen.

Skrevet

Takk for svar. Det er garantert en byll, og ikke tette melkeganger. Jeg ble bare så usikker på om legen kanskje forhastet seg litt, das jeg leser rundt omkring på nettet at disse må tømmes.

Skrevet

Men du svarte ikke spørsmålet mitt: Ammer du?

Det kan bli byll av tilstoppede melkeganger, for en kjertel kan bli kapslet inn eller tett og betent.Uansett må den jo løses opp før den kapsles inn.

Skrevet

Jeg har hatt en grusom brystbennelse der det kom blod og verk ut av puppen. Jeg gikk på antibiotika ei uke, men jeg pumpet til den store gullmedaljen samtidlig, og hadde varme omslag/dusjet med varmt vann på puppen. Det løsnet seg opp etterhvert, mens tårene skvatt til alle kanter, for det gjorde så vondt. Kjentes ut som en diger kul.

1.anonym.

Skrevet

Uansett er det greit han prøver med antibiotika først. Hvis du blir verre, med feber, får rød stripe på puppen fks (det har jeg hatt, og dette er blodforgiftning), da drar du rett til legevakta.

Skrevet

Hehe, ja, det er amminga som står bak, og resten er akkurat slik du beskriver. Tett melkegang som ikke har blitt tømt skikkelig. (noe dritt, ikke sant?)

Jeg trenger bare å få vite om noen har har hatt en skikkelig byll og den har forsvunnet med kun antibiotika, eller om de måtte drenere?

Skrevet

Ja, sant det. Skal nok gi det noen dager før jeg får panikk. Har forsåvidt vært plaget med feber lenge, og nå har byllen vokst mye.Inatt har smertene vært intense, og jeg håper det er fordi penicillinen begynner å virke.

Skrevet

Bare gjør som det står overfor, og du blir kvitt kulen. Umulig å vite om det er en byll eller tilstoppet melkekjertel.

Kanskje legen kaller det en byll, og at det var litt misvisende.

Prøv disse rådene, og tenk "med vondt skal vondt fordrives".

Jeg lover deg at du da blir bedre.

Ja, det kan fint forsvinne uten drenering. Og det er også aller best! Ellers kan det oppstå nye infeksjoner der man drenerer, så det beste er at kroppen ordner opp selv, med hjelp fra antibiotika, massasje ogf varme omslag. Og tøm puppen alt du bare greier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...