Gå til innhold

Pykisk sykdom og jobb!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det ofte nevnes at de fleste blir bedre av å jobbe, og det stemmer nok for mange, men har dere tenkt over hvordan det faktisk er i praksis?

- Det er vanskelig å skaffe en jobb i utgangspunktet når en sliter med depresjon, angst, sosial angst osv. Bare det å ta en telefon er nærmest umulig, og usikkerheten lyser ofte av en under intervjuer o.l..

- Mange har ikke fått fullført en utdannelse pga problemene sine, og stiller derfor svakere på arbeidsmarkedet.

- En har gjerne hull i cv`en etter dårlige perioder.

- Dersom en er så heldig å få en jobb, er det vanskelig å kombinere egen helse med arbeidsgivers krav. Arbeidsgivere vil jo ha friske ansatte som kan stå på 100%.

- Mange med psykiske problemer har også søvnvansker som påvirker ens arbeidsevne i tillegg.

Ikke alle som er syke nok til å bli ufør heller, eller vil bli det for den saks skyld.. lett å havne utenfor alt da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gjerne jobbet, om ikke denne dritthelsa hadde hindret meg.

Skrevet

Jeg lider ofte av depresjoner, og det er ikke lett nei.

Men allikevel jobber jeg 100%. Jeg blir sykemeldt når det står på som verst. Men jeg er veldig glad jeg har en jobb å gå til. Man blir ikke bedre av å gå hjemme, det er jeg overbevist om. Jeg har hatt disse depresjonene som kommer og går i over 10 år nå. Jeg er åpen om det med arbeidsgiver og har fått full støtte.

Jeg sliter alltid med søvnvansker og det er jo veldig slitsomt. Våkner ofte om natten, men tvinger meg på jobb allikevel. Men som sagt, når alt er svart, blir jeg sykemeldt. Og det er jeg veeeldig glad for. Det er det eneste som hjelper.

Ellers tar jeg cipramil og går til psykolog innimellom.

Så alt i alt, er jeg glad jeg jobber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...