Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Hva hr man krav på? Jeg og samboer har ingen kontrakt, men ALT er kjøpt nytt ETTER at vi flyttet inn sammen. Vi har bodd sammen i nesten 5 år og har barn sammen. Desverre har han gjerne brukt sitt kort på mange av tingene, mens jeg har gitt han kontanter, og vi har hatt delvis felles økonomi(utenom når det gjelder handling av klær til seg selv. Det er også jeg, mor, som har stått for handling av klær og utstyr til barn) Noen som vet om noen sider jeg kan finne ut? Har snakket med advokat, h*n sier jeg har krav på halvparten, skal i møte. Men han påstår han har snakket med advokat som sier jeg ikke har krav på noenting som helst. Hvem vet? På forhånd takk!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Du har krav på det du hadde med deg inn + det du kan bevise at dere har kjøpt sammen. Alt annet kan du glemme. I en evt rettsak må du også betale advokat og saksomkostninger, så hvis du ikke har noe å komme med er det bedre å la det ligge enn å pådra seg den gjelden. Tenk på det som dyr lærdom, ta med jenta og kjør hardt på bidrag istede.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 http://www.advokat-hoie.no/publikasjoner/files/samboer-vs-ekteskap.html Jeg tror du gjør lurt i å finne deg en ny advokat, for du har ikke rett på noe som helst. Det er bemerkelsesverdig at advokaten din ser ut til å mene det, da det ikke ser ut til at du kan bevise deres "felles økonomi" eller kjøp av eiendeler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå