Gå til innhold

dere som har barn som har nintendo ds lite...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere begrensinger hvor mye de får spille hver dag? og hvor mye er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er såpass ny og det begrenser seg selv, så akkurat nå har vi ingen begrensing. Kommer til å innføre det etterhvert dersom det blir nødvendig. Muligens en total "skjermtid", altså han kan velge mellom tv/dvd/nintendo.

Syns det er mest aktuelt når det er lysere dager og de kan være ute om ettermiddagene.

Skrevet

Eldste fikk den for litt over 1uke siden. Har foreløpig ikke noe begrensninger på den da han ofte legger den bort å lar den ligge lenge før han tar den igjen. Men vi har snakket om at om det blir for mye så blir vi å ha max tid, akkurat som vi hadde på tv`en før jul når det ble litt ekstremt mye. Også har vi snakket om at når det blir vår og sommer så blir det mindre lov å holde på med den, for da kan vi være enda mer ute enn det vi er nå!

Skrevet

sønnen min fikk den i dag og jeg vet han kommer til å mase hver dag..han spør allerede om når han skal få spille. Han ble også hissig når jeg tok den fra han istad etter han hadde spillt en time. Så jeg må sette en begrensing på den føler jeg.

Skrevet

ingen flere svar?

Skrevet

vi kommer til å ha maks en halv time om dagen,slik som med Wii`en. Da er det en time tilsammen med spilling og det syns jeg er nok.

Skrevet

Ha får spille etter middag og frem til "badetid" det resulterer i ca 1 time. Hadde det vært opp til han hadde han spilt hele dagen lang, han elsker spillet og vil helst ha det oppi senga sammens med han når han sover :-)

Skrevet

ja samme som min sønn er zitara. Hadde tenkt en time selv, så det ikke blir altfor mye :) han maste allerede i dag etter han hadde stått opp, men fikk ikke lov...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jenta mi fikk når hun ble 5 i september, men jeg syns ikke hun bruker den for mye. Hun spiller gjerne litt før hun står opp på morningen, og i senga før hun legger seg. Da spiller hun max 10 minutter før hun selv legger den vekk. Om hun er trøtt og sliten på kvelden før barnetv hender det hun henter den for å sitte litt i ro og mak.

Hun er veldig aktiv og masete, klarer ikke sitte rolig lenge av gangen osv, så jeg syns det er flott at hun på denne måten klarer å sitte rolig! Ikke bare for min del, men for hennes. Hun blir så sliten og kavete når hun er urolig...

Skrevet

men hvis du hadde en liten gutt som ville spille HELE dagen, hvilken begrensning hadde du satt da?

Skrevet

6-åringen vår har DSi og har hatt DS lite/DSi fra han var 4 år gammel. Han har siden da blitt litt av en racer på å spille og det er ingen tvil om at det er en av hovedinteressene hans, så det må begrenses endel, ja.

Imidlertid har vi ikke satt av faste tidspunkt på dagen hvor han får spille. Prøvde det en periode, men det lot seg vanskelig gjennomføre. Til hverdags er det såpass knapt med tid til spilling at det sjelden blir et problem. På morgenen er det ikke anledning, og jeg lar han spille i kanskje en time etter at han er hentet på SFO. Noe lenger hvis han får besøk. Det skal jo også settes av tid til lekser og aktiviteter!

I helgene har han litt friere tøyler mht spilletid, men vi tar det etter skjønn - synes jeg det går over stokk og stein, sier jeg ifra og han slår det av. Heldigvis respekterer han at det er vi som bestemmer hvor, når og hvor lenge han får spille.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er elendig til å svare på det som blir spurt om om dagene kjenner jeg!

Jeg HAR en gutt som vil se tv hele dagen, så jeg får sammenligne med han.... nå som det er dårlig vær og vi holder på å pakke her hjemme så får han se tv når han vil. Han er sliten og trøtt når han kommer fra bhg, så han er ikke god på å gjøre andre ting. MEN, vi skrur av tv og gjør heller noe sammen... som jeg heller ikke er fan av. Misforstå meg rett, men jeg syns ungene bør finne på noe selv som ikke er tv, eller tvspill/ds

Jeg ville nok satt en grense på 1 time om dagen.... kan du ikke deale med at han får ha den i senga og spille der, slik min jente gjør? Du kan f.eks sette en grense på 15 minutter der. Tatt i betraktning at det ikke er spill som gjør at han hauser seg opp da, og får problemer med å sove :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...