Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Jeg kjenner jeg blir irritert når vi (jeg+barna) er på besøk hos folk der barna i huset nekter å dele lekene sine med mine barn! Skal jeg ta med egne leker, eller skal jeg gå? Dette skjer hver eneste gang hos et vennepar av oss, og jeg liker de voksne veldig godt, og barna også, men blir lettere frustrert når de tror at lekene deres blir utslitt hvis de deler dem med andre. Jaja, der var jeg kvitt den frustrasjonen for en liten stund iallefall...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Jeg hadde nok spurt de voksne rett ut om det er sånn at du helst burde ta med noe hjemmefra neste gang. Siden deres barn åpenart ikke vil dele. Så får du i det minste et svar.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Dette er noe du må nok regne med. Barn kommer i den alder der de ikke vil dele lekene med noen.
Gjest Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Sønnen min vil heller ikke dele, men det er en av tingene jeg tvinger han til. Viktig læring for barna. Jeg ville tatt det opp med foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 For noe pisspreik, anonym 20:18. Greit nok at barna føler det på denne måten, men da er det da vitterlig opp til foreldrene deres å gjøre klart at de skal la besøkende barn få låne lekene, og at de alltid får dem tilbake igjen før besøket går hjem igjen. Kan ikke forvente at barn som kommer på besøk skal ha forståelse for at de ikke får røre noen leker, men bare må sitte som prydgjenstander og titte på når barnet som bor der leker, eller de voksne som prater e.l...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Skal jeg virkelig måtte regne med det? Tull og tøys, alle barn må da kunne dele på tingene sine. Dette har foregått i årevis og har resultert i at mine barn vegrer seg for å gå på besøk til dette venneparet (forståelig nok).
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #7 Skrevet 19. januar 2010 Gå og ta en chill-pill 20.22. Jeg sa bare at hi må nok regne med at barna kommer i den alderen der. Og at hun kan ikke forvente at barna vil dele lekene sine med andre barn frivilig. Har da søren meg ikke sagt noe om at foreldrene ikke skal gjøre noe med det.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #8 Skrevet 19. januar 2010 Ja, de MÅ av foreldrene sine. Men IKKE av fri vilje. Det er en alder de kommer i, der de verge om det mest verdifulle de har...og det er lekene sine. Du trenger ikke å slutte å gå på besøk til dem. Snakk med foreldrene til barna om det med lekene, så kan foreldrene be barna om å dele lekene sine.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #9 Skrevet 19. januar 2010 De fleste barn kommer i en fase der de ikke vil dele lekene sine, er da helt normalt! Det som ikke er normalt er jo at foreldrene ikke gjør noe med det! Er ikke barnet det er noe galt med da, er jo foreldrene som har et problem!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #10 Skrevet 19. januar 2010 Hi, du kunne jo be disse barna og foreldrene over til dere. Så kan du vise foreldrene hvordan man oppfordrer barna til å dele lekene sine med andre barn. Så kanskje de skjønner hintet?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #11 Skrevet 19. januar 2010 Jeg kan selvfølgelig ta det opp med foreldrene, men hvorfor gjør de ikke noe med problemet på eget initiativ? Vet ikke om det er bare mine barn, men de er ikke bulldosere som bare sveiper over alle lekene og ødelegger alt de kommer over. Denne jenta, som er 11 år (!), er ekstremt redd for alle tingene sine, og jeg mener foreldrene bør ta tak i dette uten at de skal måtte "få beskjed" om det av andre! Ser jeg at mine barn ikke deler med venner på besøk, slår jeg selvfølgelig hardt ned på det! Det er jo helt idiotisk!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #12 Skrevet 19. januar 2010 Sønnen min verner veldig om lekene sine. Men får han besøk av andre barn, så sier jeg alltid at han må dele lekene sine. Det er det som er normalt å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #13 Skrevet 19. januar 2010 Det er irriterende ja!! Hadde tatt med egne leker neste gang og sett om de hadde tatt et hint..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #14 Skrevet 19. januar 2010 Eh, denne jenta er 11 år? Hvor gammelt er ditt barn da?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #15 Skrevet 19. januar 2010 Ja gjør det. Så få dem føle seg litt dum.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #16 Skrevet 19. januar 2010 Vi har ei vennine som er sånn dvs barnet hennes er sånn.. Jeg vil ikke dele, jeg vil ikke leke med nn i dag, Barna mine gjorde sånn *surv* De fleste gangene stemmer det ikke engang.. Mora blander seg tidvis inn, men nekter barna å leke på rommet til barnet, eller at de skal ta ut noen leker osv.. Det ender opp med at vi kunn reiser ditt/blir invitert ditt når det er utevær for da kan barnet hennes gå inn hvis han ikke vil og våre leke vidre ute. Utrolig vanskelig å ha sånne venner man må lodde stemningen på før man går inn døra. Vi har bare bestemt at hvis de ikke er i humør så reiser vi, føler egentlig at vi staffer våre barn fordi de vil jo gjerne leke med barnet hennes, men jeg orker ikke å sitte å unnskylde barna eller å leke med barna når vi alle har reist bort for å leke med andre barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå