Gå til innhold

Da blir jg snart 2 barnsmor gitt! litt lang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut i dag at jg er gravid, og skal til legen på fredag og få ultralyd time oxo...

det har ikke helt gått opp for mg, tør ikke å tro jg er gravid fordi jg er mistet før, da jg var 5 uker på vei..

men går vel mere opp for mg etter jeg har vært hos legen....?men samtidig gleder jg mg til å kjøpe inn og vite kjønn osv... selvom dt er langt fram i tid og jg er heller ikke alene denne gangen slik jg var forrige gang..

Men det jg lurer på : er det noen som har tips til å holde vekta, og trene? jg er livredd for å legge på mg for mye, fordi jg veier ganske mye fra før, har i klart å gå ned de 10 kiloene jg la på mg fra forrige graviditet lissom.. så gruer mg virkelig til dette... prøver å spise lite og ofte, drikke mye vann, og gå tur? men er ikke så lett når jg er alene (kjæresten min bor ikke her) Og jg er alene på kvelden oxo etter datteren min har lagt seg, så da er det vanskelig og ikke spise noe lissom... selvom jg prøver..

Er veldig gla for tips og råd... !:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt - gratulerer! Håper alt går greit og at du våger å glede deg snart:-)

Angående det å ikke legge på seg for mye i svangerskapet er du jo på riktig vei når du skriver at du skal spise lite, men ofte (holder jo også blodsukkernivået stabilt så du kanskje unngår kvalme), drikk masse vann (og evt grønn to hvis du liker det), vær aktiv og tren og gå turer. Ikke press kroppen din så du får vondt, men gjør det du klarer - da er du på god vei! Sunn fornuft som ellers funker bra. Pass på hva du får i deg, at du får dekket inn alle vitaminer og mineraler du behøver, at du spiser masse grønnsaker, fisk, rent kjøtt og grove kornprodukter:-)

Det med søt-suget (eller snacks-behovet) om kveldene er jo vanskelig, men dersom du holder ut og prøver å holde deg til helgene, kan jeg love at det blir enklere etterhvert. Kos deg i helgene, og styr unna i ukedagene, da er det lettere enn å kutte ut alt som heter godterier og snacks. Ta deg en søt frukt i stede for godterier når søtsuget melder seg om kveldene, drikk te, tygg tyggis, puss tennene slik at du ikke "kan" spise noe - suget vil bli mindre etterhvert;-) Lykke til:-)

Skrevet

takk for svar :) pleier å drikke te på morraen nå, men kan fint drikke grønn te isteden for noen annen te... skal prøve å få gått turer, men akkurat nå er dt ikke noe vær til det, og masse snø på fortauene, håper dette bedre seg....

kommer nok til å glede mg etter hver, må bare få reaksjonen til familien i boks først , sier ikke noe før jg har vært hos legen.. men situasjonen min er anndeledes nå enn den var når jg fikk min datter, nå har jg mann, hus, snart lappen... :) så dt går nok bra dette er jo noe jg har ønsket mg lenge, at min datter skal bli storesøster oxo :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...