Gå til innhold

Da er gutten over ei uke alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår kom endelig 10.01.10 kl 00.01! - 3 dager på overtid. Men når han endelig fikk bestemt seg, kom han jammen fort.

Fikk rier ca kl 22 fredag kveld, og gikk hjemme nesten hele natten da. Reiste til sykehuset så vi var der ved 3 tiden om natten, riene hadde da nesten stoppet opp på veien, og hadde bare 3 cm når vi kom inn. Ble innlagt likevel, for sist hadde jeg rier som jeg ikke kjente- og de var effektive. Lørdag morgen hadde det enda ikke skjedd noe mer, men de turte ikke sende oss hjem med tanke på at det var rundt 25 minusgrader og riene ved forrige fødsel... Ble sendt ut på tur på dagen da, i håp om at det kunne forandre de riene jeg så vidt kjente at var der, men som ikke virket noe særlig. Dette virket heller ikke, men fikk klyx ved 8 tida om kvelden, og etter dette gikk vi trapper opp og ned på sykehuset.

ca kl 22, 1 døgn etter jeg kjente riene, møtte jeg jordmora i gangen og vi var da skjønt enige om at det syntes som vi skulle få sove godt hele natta. Kl 22.20 ringte vi på, da hadde jeg hatt 4-5 vonde rier allerede, med 3 min mellomrom! når hun undersøkte meg hadde jeg 7 cm og det var på høy tid å finne ei fødestue. Etter rapporten kom nattevakten, og det var da kun 1 min mellom riene. Kl 00.01 var gutten ute, etter 3 pressrier, gjort unna på 10 min.

Drømmefødsel for både meg og jordmor. Rakk nesten ikke å bli sliten en gang, og jordmor skjønte heldigvis at det kom til å gå fort, så hun hadde brukt tiden til å ordne alt hun skulle ha. Selv om det gikk fort, var det ingen stresset stemning, og både far og jeg har hatt en fantastisk fødselsopplevelse - uten en eneste form for smertestillende. (nærmeste var far som nesten "ofret" lillefingeren da jeg klemte den under den ene ria....)

Håper dere alle får like fine opplevelser rundt deres fødsel som jeg hadde!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye, hørtes ut som en fødsel man kunne glede seg til 8-)

Skrevet

Gratulerer:)

Skrevet

Gratulerer så mye!!! :-)

Skrevet

Å gratulerer så mye!

Dette hørtes ut som en drømmefødsel ja, hvis det går an å si.

kos deg meg lillegutten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...