Gå til innhold

Er det andre her som har barn med dren i ørene? Hvor gamle var de?

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Og påvirket dette språket dems?

Datteren min blir 4 år til høsten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leah fikk dren i begge ørene i august, rett etter at hun var blitt 2 år. Hun har alltid vært flink å snakke, ingen forskjell på det etter at hun fikk dren.

Skrevet

Vesla er 15 mnd. og skal få dren på mandag. Sier mangen ord for alderen. Problemet her er at det har gått hull på tromhinnen 8 ganger på 10 mnd.

Håper at det kommer seg nå.

Skrevet

Guttungen fikk dren da han var litt over 2 år, ikke fordi han hadde vært noe øre-barn, men hadde mye væske i mellomøret. Han hadde ett godt ordforåd, men snakket ganske utydelig- lagde endel egne varianter på ord.

Etter at han fikk dren gikk det ikke lang tid før han snakket rent og fikk ett enda bedre ordforråd!

Han er i dag 4 år, og sliter ikke med ørene idag.

Skrevet

Min nest eldste datter var sterkt plaget med ørebetennelser fra hun var 8 mnd. Legen på sykehuset ville avvente(??!!), for det gikk jo hull på trommehinnene hver eneste gang med øreverk, og da forsvant jo trykket, sa legen??!! Så dum som jeg var, gikk det alt for mange år til noe ble gjort. Betennelsesproblematikken forsvant, men jenta var veldig plaget med hørselen.

10 1/2 år gammel, kom hun til privat øre-nese-halslege. Han ble regelrett fly forbanna.........jenta hadde 25% hørsel på ene øret, og 75% på det andre. Utrolig nok har ikke språket blitt preget, men hun har alltid snakket unormalt lavt. Dette for at hun selv hørt sin egen stemme alt for godt.

Heldigvis så har hørselen på det ene øret blitt tilnærmet normalt, og på det andre øret vil hørselen forbli på 50%. Men jenta er superfornøyd... Hun hører jo alt!!!!-sier hun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...