Gå til innhold

Dere som går på lavkarbo-diett.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye karbo spiser dere i løpet av dagen ?

Hva spiser dere til frokost, lunsj og mellommåltid ?

Skal prøve meg på lavkarbo for å se om jeg blir bedre i formen, tenkte jeg skulle kjøre ketolyse men tror ikke jeg klarer å kutte ut all karbo til å begynne med.

Er ikke så glad i rømme, cottage cheese og den type ting. Føler ikke for å spise egg til alle måltider heller.

Trenger litt tips, merker jeg.

Skal ha med meg lunsj og frokost + helst et mellommåltid på jobben i moren og jeg har ingen aning om hva jeg skal ta med meg bortsett fra en omelett med salat til lunsj.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kjære og jeg prøver å spise lavkarbo. Vi baker brød selv. Brødet er med egg, kesam, kruskakli, sesamfrø, solsikkefrø og linfrø. Blir bare 1 karb per skive.

Smaker veldig godt også. Eneste er at det må oppbevares i kjøleskap pga egg og kesam. Baker gjerne ett hver kveld slik at vi har til frokost og mellommåltider. Jeg spiser kanskje 6 slike skiver om dagen, mens samboer spiser resten av brødet.

Deilig å gå på lavkarbo og likevel kunne spise skiver med pålegg.

Prøvde meg med cottage cheese osv til frokost tidligere, funka fint i helger og på fridager, men til vanlig skal jeg ut døra 0645 og da rekker jeg ikke lange frokoster. Jeg begynte å hoppe over frokosten i stedet og det er jo ikke lurt.

Skrevet

Det brødet har jeg faktisk prøvd å bake før, men jeg ble kvalm av det. Hvis jeg kunne valgt så ville jeg spist salat og kjøtt til alle måltider, men med 2 små og hektisk hverdag så får jeg ikke det til å funke. Tenker også på mellommåltid, noen ganger blir jeg så sulten at en banan er kjapt og enkelt men det er fy fy.

Hvor mange karber er tillatt, vet det er under 15 på ketolyse ? Er det noen knekkebrød som er "lov" ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...