Gå til innhold

En liten undersøkelse bare... Håper mange gidder å svare :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøper dere av melk og melkeprodukter? Tine? Q?

Noen grunn for at du gjør det du gjør??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melk kjøper jeg av Q. Fordi den er en krone billigere og smaker fremdeles melk..

Yoghurt og sånne andre ting kjøper jeg av Tine. Vet ikke hvorfor egentlig..

Skrevet

Prøver å kjøpe alt annet enn Tine. Så mest Q, men vi bruker veldig lite slike produkter.

Skrevet

Tine. samboer nekter at noen tuller med hans daglige liter med melk...

Skrevet

Tine:)

Skrevet

Av melk kjøper vi alltid Q-melk.

Det fordi her i landet iallfall har den skrukork, men ikke Tine. Tine derimot har til gjengjeld gått bananas med limet så dems er et herk å åpne.

Da blir vi automatisk trofaste mot Q-meieriet når det kommer til rømme også.

Skrevet

Tine!

Fordi at jeg har foreldre som er bønder og derfor klarer jeg ikke å velge noe annet enn Tine og Gilde. Får faktisk sikkelig dårlig samvittighet om jeg kjøper noe annet en sjelden gang. Betaler heler litt ekstra å sørger for at mine indirekte tjener penger enn å betale mindre til noen jeg ikke kjenner om du forstår.

Skrevet

Tine

Gammel vane :P

Skrevet

Vi kjøper stort sett q-melk og tine-yoghurt.

Vet ikke helt hvorfor...

Skrevet

Kjøper mest Q, men blir jo alltids litt tine...

Syns det er greit at tine ikke får monopol på alt :)

Skrevet

Både Tine og Q-melk. Alt etter som..

Yogurt blir helst Tine..

Skrevet

Tine fordi jeg liker smaken på ekstra lett melken dems bedre enn på Q-melk.

Skrevet

Jeg kjøper som oftes Q-melk pga skrukorka. Har den kort holdbarhetsdato kjøper jeg Tine i steden.

Rømme er det hipp som happ hva jeg kjøper, mens det med yoghurt stort sett er Tine som kommer i hus.

Skrevet

Jeg liker Q best fordi den har skrukork (nå har vel Tine det også på 1liters kartongene) og målevindu, men blir mest Tine fordi de har 1,5 liters kartonger. Ofte er det vanskelig å finne Q lettmelk i den butikken jeg handler mest i også. Ellers blir det litt hipp som happ egentlig, er ikke så veldig konsekvent. :)

Skrevet

Q-melk så sant holdbarheten passer mitt behov.

Skrevet

Q-melk fordi jeg innbiller meg at det er positivt å støtte et mindre meieri, og liker ikke monopol. Skrukorken er også bra. Yoghurt er oftes fra tine, men vi kjøper stort sett bare naturell yoghurt.

Skrevet

Kjøper både Tine melk og Q melk.Jeg liker best Q melka,både pga at jeg synes ofte at smaken på en måte er bedre enn Tine (er kresen på melk,må ikke ha mye smak altså!) og pga skrukorka! Men dessverre er d sjelden d er Q melk på den butikken vi handler mest i,og vi gidder ikke gå i alle butikkene for å lete!

Rømme blir d Tine..Lettrømme! Er ikke vant til annen rømme enn fra Tine..

Yoghurt blir d også Tine,pga at vi ikke er vant til noe annet..Men hadde faktisk vært spennende å smake på Q yoghurt og Q rømme da..

Skrevet

Økologisk her - og det er som regel tine. Finnes det ikke økologisk, kjøper vi Q.

Ost kjøper vi fra Synnøve finden.

Skrevet

Q - fordi jeg foretrekker å støtte de mindre (og fordi jeg enda er litt bitter etter Tine-saken for noen år siden) Og fordi Q har lengere holdbarhet og skrukork.

Skrevet

Tine!

Q-meieriet er eid av Kavli og sørger for å gå i minus vært år så de får mer tilskudd. De får tilskudd av staten for å opprettholde konkurranse på markedet.

Skrevet

Q og synøve finden.

Holder oss mest mulig unna Tine

Skrevet

Tine, fordi samboern mener at det smaker best uansett ;)

Skrevet

Kavli eies av Kavlifondet. Overskuddet går til forskning,

kultur og humanitær virksomhet.

Skrevet

Tine, og ingenting annet! :P

Kjøper kun ekstra lett melken fra Tine, og den smaker 100 ganger bedre enn Q-melk sin. Æsj, det smaker det samme som det lukter i fjøs :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...