Gå til innhold

Hvor skal det ende?


Mørimor

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag. Det gikk supert helt til jeg gikk på vekta:( Er så skuffet over meg selv! Jeg var litt større, ca 7kg større enn jeg burde da jeg for snart 4 år siden ble gravid med førstejenta. Nå veier jeg 11 kg mer enn den gang, det vil si at jeg nå veier 18kg mer enn jeg burde:( Uff! Jeg må vel prøve å ikke gå opp noe! Men hvordan kan jeg klare å "slanke" meg, mens jeg er gravid, på en forsvarlig måte. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok ikke rette tiden å innse at en har noen kilo for mye som burde gjøres noe med, men en sunn visshet om å spise sunt og riktig kombinert med trening er jo på sin plass.. en ting du også kan ha i bakhuet er at jo mer muskler du bygger opp desto mer forbrenner du både under og etter graviditet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mørimor, og gratulera med graviditeten og ein vellukka legetime!

 

Ho over har rett i at ein ikkje skal gå på nokon hard slankekur når ein er gravid, men viss ein har nokre kilo ekstra frå før, treng ein heller ikkje gå opp så mykje i svangerskapet - kanskje bare 5-6 totalt.

 

Her fann eg ein fin artikkel kor ei jordmor kjem med konkrete råd til ei anna som syns ho veg for mykje:

http://www.lommelegen.no/335640/nylig-gravid-og-overvektig

 

Kort oppsummering: Start å trene litt, f.eks gåtur om kvelden. Spis sunt og unngå snop/snacks/for store porsjonar.

 

Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!

Jeg har kuttet sukker, ris, mel, brød, pasta, og er litt igang med trening.

Da håper jeg at det skal stagnere har jeg er og at jeg skrumper, når baby er ute;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

jeg har også en del ekstra kilo som jeg bare må takle nå, så jeg kjenner veldig godt problemet ditt!

 

Ville bare si at du må ikke kutte alle karbohydrater!!! Fosteret trenger et variert kosthold for å få nok næringsstoffer! Sukker er fint å kutte, men prøv kanskje fiberknekkebrød, grov pasta og brun ris?!

 

Lykke til, og kiloene kan ammes og trilles av etter fødsel... Jeg gikk ned masse på nettopp det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...