*lenemora* Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 sitter å teller på knappene om jeg skal sykmelde meg eller ikke.. er så ufattelig trøtt for tida, konstant uttappa for energi.. orker knapt nok å stå opp om morgenen, enda mindre lage mat, rydde og andre ting som normaltfungerende etter jobb.. sambo mener jeg burde, om ikke 100 % så iallefall delvis.. men så er det den samvittigheten da.. føler liksom at det kunne vært verre, og at det egentlig ikke er en god nok grunn til å sykmelde meg.. flere som kjenner seg igjen?
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 går det ikke å være 100% i jobb så går det ikke. snakk med legene din om gradert sykmelding.
ma:) Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Snakk med legen din om hvordan du har det. Det er jo uansett hun/han som sykemelder deg, ikke du.
Øst Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Hei, jeg var på vanlig kontroll forrige uke og fortalte at jeg sliter med søvn om natten, må alltid på do flere ganger, hender som sovner og slitsomme drømmer. Ble da 40% sykemeldt da det er viktig å fungere utenfor jobb også. Så nå sover jeg ut det jeg kan om morgenen og begynner senere på jobb. Det fungerer veldig bra for meg, har ikke mer søvn om natten men får slappet av mer på morgenen. Du bør ta en prat med legen for det er viktig å være uthvilt.
*lenemora* Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2010 jeg skal til legen om ikke så lenge uansett ang noe annet, så hvis jeg tar det opp så gjør jeg det i samme slengen. Er bare OM jeg skal ta det opp.. for jeg vil jo så gjerne jobbe, og håper i det lengste at ei god frihelg skal gjøre susen, at det bare har vært litt mye i det siste..
GuttemammaTilTo Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 snakk med legen! har ikke du det bra så får heller ikke barnet det bra. ta vare på helsa først og fremst! aktiv, delvis eller 100% sykemeldt, kjenn etter på deg selv, fortell legen akkurat hva du føler og hør hva han/hun sier :-) jeg ble 100% sykemeldt en gang i min tidligere jobb pga stort press og utmattelse, jeg gråt meg i søvn til slutt, det var ikke noe gøy og jeg brukte lang tid på å komme meg til hektene igjen. så det er viktig å ta tak i det før det tar for lang tid å komme seg igjen! lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå