Gå til innhold

Jordmor som sjekker modning, på Oslo Vest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jordmor gjør ikke dette, og jeg tror jeg ønsker å vite om jeg begynner å bli moden fra ca uke 38.

Vet dere noen som gjør det?

Må jeg gå privat eller til gyn?

Takk for tips!+ er det noen flergangsfødende som anbefaler å bli strippet også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun sagt at hun ikke gjør det?

Hallo! Er jo jobben hennes jo!!!

Du kan ringe fastlegen din...

Hvorfor vil du sjekke det og eventuelt strippe i uke 38??

Kan godt sjønne om hun ikke vil sjekke deg om det er for å bli strippet da det jo er to uker igjen og som jeg har sagt noen ganger nå, det er jo en grunn til at man er gravid i 40 uker og ikke 38...

Å bli strippet er vel og bra (vondt) men er for å sette i gang en fødsel til riktig tid...

Ikke meningen å virke streng eller spiss altså..

Skrevet

Å nei! Mente ikke å bli strippet i uke 38, mente mer at hun fra uke 38 eller 39, kunne sjekke om jeg begynner bli moden.Men er det for tidlig?

Har en mann som jobber fra og til utenbys og kan ikke sitte hjemme med meg hver dag fra uke 38-42 å vente.

Holder seg selvsagt i nærheten rundt uke 40, men ønsker å sjekke om det kan være noe på gang...

Jordmoren min(nav ullern) gjør ikke dette, så lurer på om jeg bør gå privat.

Men, stripping, er det en fordel?

Og er det da fra uke 40?

Er førstegangs og litt grønn!

Skrevet

Man begynner oftest å sjekke enten når du begynner å få modningstegn (mye kynnere, vondter osv) eller i uke 37/38 om du spør, fordi hvis du føder da er du jo innenfor termin. Hvis du begynner å modnes og åpne deg kan man strippe for å få fortgang på prosessen, men det vurderer jm på grunnlag av mange ting. Å føde i uke 38 er like trygt som i uke 40 eller 41...Termindatoen er ikke hugget i stein, det betyr jo RUNDT den tiden, ikke akkurat den dagen...

Skrevet

Ok!

Men, vet dere om jeg må gjøre det privat?

Tror ikke lgen min sjekker modning heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...