Gå til innhold

Hjelp - bekkensmerter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en lang formiddag med møter fikk jeg så vondt på høyre side bak i bekkenet at jeg ikke klarte å sitte mer og gikk hjem. Har merket det på samme sted i bekkenet av og til før også, men i dag var det veldig vondt! Håper det går over... Synes det er litt tidlig å få bekkenplager, er i uke 22. Forrige svangerskap fikk jeg det de siste ukene. Leste et sted at jeg må senke kravene og ta det mer med ro, men det er ikke lett med full jobb og en aktiv 2-åring hjemme. Er fysioterapeut, så tenker liksom at jeg burde vite hva jeg skal gjøre, men har ikke vært noe særlig borti dette (jobber i psykiatrien). Har ikke spesielt lyst til å spørre fastlegen om henvisning til behandling. Føler ikke at det er SÅ ille (håper at det går over). Noen med erfaring og tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg går til kiropraktor for bekkene mitt. er i uke 26/27 nå tror jeg. Har sluttet å telle.

Skrevet

Kom deg til lege og få henvisning til fysio! Det er ikke tidlig med bekkenløsning i uke 22. Jeg har hatt det siden uke 3........ Det går IKKE over og blir bare verre hvis du ikke tar det alvorlig. jeg er nå i uke 18 og har gått til behandling hos fysio flere ganger i uken lenge allerede. Er også 80 % sykemeldt og har en 2 åring og en 5 åring hjemme. Du bare MÅ ta det rolig og få noen andre til å ta tunge løft, vasking av hus etc. for deg.

Skrevet

Få henvisning til fysio umiddelbart og/eller ta deg en tur til kriopraktor. Kan jo hende du er så heldig at det er en låsning og ikke en bekkenløsning som kan fikses på et par kiropraktorbehandlinger.

Jeg gikk med "dette fikser seg" innstillingen aaaalt for lenge med bekkenløsningen min - den kom snikende rundt uke 20. Nå er jeg i uke 27 og har den siste uken vært fulltid på krykker (som er dritt, dritt, dritt) og 40% sykemeldt. Jeg begynte hos fysio forrige uke og har vært 3 ganger på bassengtrening for bekkenløsningsdamer (noe som hjelper overraskende mye). Tror at jeg ikke ville vært så dårlig som jeg er nå om jeg hadde startet å ta hensyn til meg selv for flere uker siden...

Skrevet

Takk for tilbakemelding! Er fortsatt der at jeg håper det går over... Men frykter at det bare vil bli verre... Og da må jeg ta en tur til legen, kan ikke gå rundt sånn! Kunne isåfall tenkt meg å prøve bassengtrening, hvordan kan en få være med på det? Må en gå i fysio-behandling?

Skrevet

De fleste steder tror jeg at du bare kan melde deg på. Hvis du bor i Oslo kan jeg varmt anbefale Oslo fysio og kiropraktorsenter i Munchsgt 7. Jeg er i alle fall veldig fornøyd og merker forskjell på kroppen når jeg har vært der.

Tror noen bassengtreninger har fysiorefusjon fordi legen min spurte om jeg trengte det for bassengtreningen, men tror ikke der jeg går har det.

Skrevet

Bor i Kristiansand, så får undersøke hva slags tilbud som finnes her.

Skrevet

Sliter med akkurat det samme. Er i uke 14. Gjorde litt reint i huset i dag, nå kan jeg nesten ikke gå, og har problemer med å reise meg opp. God bedring. Bor selv i Grimstad og er ikke så mye tilbud rundt her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...