Gå til innhold

jern tabletter... kan jeg ta disse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte Amino jern ferrochel på apoteket i dag..

ikke noe fare med og ta de??

står at gravide kan ta de i vedlegget..

mild mot magen og obsorberer 4ganger bedre enn tradisjonelle jernpreparater..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mangler du gjern da? Har du lav blodprosent? Hvis ikke skal man vel ikke ta tilskudd skal man det da?!

Skrevet

de spurte om det på apoteket ikke fått noe svar på sjekken...

men har alle bivirkningene :(

er shit svimmel når står for lenge,trett,eier ikke energi og sviger mor komenterte i dag at jeg var skikkelig blek.....

vente med og ta de da til skal til legen den 10feb...

Skrevet

Du må nok vente med å ta dem til du har vært hos legen og han har påvist mangel!!

Man skal ALDRI starte på jerntabletter før man har fått påvist mangel!

Jeg har hatt symptomer på jernmangel jeg også, men når jeg sjekket meg fikk jeg beskjed om at det siste jeg måtte finne på var å starte på disse pga jeg hadde masse jern i kroppen fra før og lagret var kjempestort!! Jeg kunne risikere å bli skikkelig dårlig dersom jeg begynte fikk jeg beskjed om!!

Du har forresten akurat samme symptomer som jeg hadde i 2 tri. Dette skyldtes for min del at jeg hadde et lavere blodtrykk enn det som var normalt for meg. 105/60 mot 120/75 som er normalt for meg. Fikk beskjed om at dette ikke var farlig, men at det selvsagt er ubehagelig. Det er ikke noe man kan gjøre for å forbedre dette, men blodtrykket stiger som regel igjen utover i svangerskape. Er nå i uke 35 og blodtrykket er normalt igjent :-)

Skrevet

blodtrykket mitt er helt fint.. alltid vært..

men snakket med svigerinna mi nå,hu jobber på sykehus og kan litt om det med medikamenter..

Man skal definitivt IKKE ta jerntilskudd, dersom man ikke har en påvist jernmangel.

Det gjelder både gravide og ikke-gravide.

så får holde meg unna de og høre om jm kan ta og sjekke jernet mitt til torsdag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...