Gå til innhold

baby som ikke vil sove i sengen sin!! TRENGER TIPS!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en baby på 3 uker, da vi kom hjem fra sykehuset sov hun i sengen sin de første nettene. men nå får vi henne ikke til å sove i sengen. hun sover i mamma og pappas seng, i vugga og gjerne på sofaen.

er det noe galt med madrassen i senga hennes eller hva kan de vere?? blir gal av å ikke kunne sove godt fordi jeg er livredd for å legge meg oppå henne vist jeg sovner dypt nok.. trodde først de var dun dyna men de hjalp ikke å bytte dyne.

trenger seriøst tips, om ting jeg kan prøve.

jeg har prøvd å la henne sove først i sengen vår så legge henne over i sin egen, men da våkner hun med engang og de samme sjede når hun sov i vugga og jeg prøvde å legge henne i sengen.

legger vi henne i senge uten at hun har fått sovnet skirker hun bare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sprinkelsenga er ganske stor, og babyene er vant til å ha det trangt der de kommer fra. Vi brukte å rulle et pledd e.l. og legge det i en halvmåne/halvsirkel i overkant av senga, en bue på madrassen rundt hodet, liksom. (Fryktelig god forklaring dette ble!) På den måten blir det straks lunere rundt babyen. Du kan også pakke dyna godt rundt babyen, evt bruke pledd (Anna Wahlgren har en oppskrift på "reiving" i Barneboka) Ellers kan du legge et kleplagg eller noe annet som du har hatt på deg i senga til babyen, da lukter det mamma og det er ensbetydende med trygghet. Håper dere finner hjelp i noe av dette.

Meeeeen, så skal de jo etterhvert lære seg å sovne selv også, men...

Lykke til!

Skrevet

Hei

Barnesengen er bra mye større enn babyen. Vi måtte i begynnelsen legge bagvogna i sprinkelsenga. Etter hvert la vi pledd rundt han for at han skulle få ting rundt seg og en følelse av at senga er mindre. Vi rullet et teppe til en pølse og la det i senga under lakenet slik at senga på en måte ble mindre. Det er også et triks å legge noe på oversiden av hodet slik at hodet er borti noe.

I magen har de det trangt og godt, mer trygt det vettu.

Dere må bare prøve dere fram. Håper det hjelper. Det hjalp oss.

Skrevet

jeg skal prøvd å lage senga tranger med å bygge opp litt i kantene. kansje dette hjelpe for vugga er jo small og hun sover godt i den :)

takk for tipset :)

Skrevet

Kan ikke få sagt det mange nok ganger;

Koseklut!

Oppi bh'n med seg, og la den ligge der noen timer så det er masse deilig mamma-puppe-lukt i den! Da føles det tryggt og godt... Og selvfølgelig litt trangt i senga så den ikke er stor og skummel.

Masse lykke til!

Skrevet

samme problemet var her,vi la han også i vognbagen oppi sprinkelsengen,det funket kjempebra her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...