Gå til innhold

baby som ikke vil sove i sengen sin!! TRENGER TIPS!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en baby på 3 uker, da vi kom hjem fra sykehuset sov hun i sengen sin de første nettene. men nå får vi henne ikke til å sove i sengen. hun sover i mamma og pappas seng, i vugga og gjerne på sofaen.

er det noe galt med madrassen i senga hennes eller hva kan de vere?? blir gal av å ikke kunne sove godt fordi jeg er livredd for å legge meg oppå henne vist jeg sovner dypt nok.. trodde først de var dun dyna men de hjalp ikke å bytte dyne.

trenger seriøst tips, om ting jeg kan prøve.

jeg har prøvd å la henne sove først i sengen vår så legge henne over i sin egen, men da våkner hun med engang og de samme sjede når hun sov i vugga og jeg prøvde å legge henne i sengen.

legger vi henne i senge uten at hun har fått sovnet skirker hun bare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan hun ikke sove i vuggen?? Små babyer liker det trangt og lunt, så en sto sprinkelseng kan bli litt skremmende.

Skrevet

legg en genser eller noe du brukt i sengen din til barnet ditt....

Skrevet

Dette er ikke uvanlig. en baby på 3 uker trenger ofte nærhet for å få sovet. Lukten av mor er også ofte beroligende, så det å sove i deres segn fortoner seg ofte trygt for så små babyer. Videre kan det tenkes at babyen din trenger hjelp til å finne søvnen. Det å sovne av seg selv er en krevende øvelse, og små babyer kaver seg ofte opp og blir overtrøtte og får ikke sove. Hun trenger hjelp av mamman sin! Hvis jeg var deg ville jeg gitt babyen den nærheten den trenger, og utsatt dette med å sove i egen seng en stund.

Skrevet

vugga står i stua, men vi kunne tatt den inn på soverommet om kvelden men er er ikke farlig for ryggen å ligge å sove i vugga?? er redd madrassen ikke er så god.

har prøvd å legge noe som luktet mamma i senga, men var ikke godt nok.

men kan vist de ikke gjør noe at hun sover natten i vugga, da skal jeg jammen sove godt i natt :)

takk til dere som svarte :)

Skrevet

Bruk noe mykt og varmt under, som f.eks lammeskinn. Surr et pledd som en pølse rundt henne, slik at hun føler at det er lunt og trangt. Ha noe ilag med som lukter mor. Kanskje en varmeflaske?

Hos oss funket ikke dette noe særlig, men kanskje det funker for dere?

Vår sov også i senga den første tiden, men etterhvert ble det bare ståk og styr med det. GIkk over til å bruke vogna (og samsoving). Den bruker vi selv om hun har rukket å bli 3.5 mnd. Kjekt å kunne rugge litt også. De blir alltids stor nok til å bruke seng.

Nå har vi gradvis tenkt å begynne å venne henne på senga igjen. Vi legger henne i vogna på kvelden. Gir henne pupp i senga, og prøver deretter å legge henne i senga. Noen ganger går det, andre ganger gråter hun bare. Hvis hun gråter legger vi henne i vogna igjen, eller så får hun ligge sammen med oss. Har tenkt å bruke voksiposen vi bruker i vogna nå i natt. Kanskje det føles bedre :)

De trenger mye nærhet og varme den første tiden! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...