Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Skal til Oslo i helgen, skal bo på plaza. Må en tur på manglerud senter for der har de en kostymebutikk. Hvordan kommer jeg med enklest dit? Buss? T-banene? Kan man ta barnevogn med på t-banen? er det da bestemte plasser man må sitte (som på tog)? Hvilken Ikea er best? Skal se på kjøkken. Skal også på lekeland med en gutt på 6 år, hvilken er best? Håper noen kan hjelpe en bondeknøl
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 T-bane 4 bergkrystallen går til manglerud. Tar ca 13 min fra jernbanetorget. Du kan fint ha med barnevogn. Det er kostymebutikk bak stortinget også. i nærheten av wessels plass. tror det er i Tollbugata.
Gjest ->>- Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 T-bane. Firern mot Bergkrystallen til Manglerud (fra Jernbanetorget). Barnevogn på t-banen går fint så lenge man unngår rushen - da kan det være litt slitsomt. Ikke bestemte plasser, ofte enklest å stå for å få holdt vogna. Etter at de shina opp Furuset-IKEAn litt er begge ganske like. Har neppe vært på alle lekelandene, men jeg har litt sansen for Hopp i Havet (hoppihavet.no). Mulig jeg er mest sjarmert av at de serverer ordentlig mat der. =P
Gjest sug lut Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Jeg ville droppa lekeland for noe som er mye mer unikt og timevis med aktivitet for alle, nemlig Teknisk Museum. Det er ikke et ikke-rør-museum, og særlig i helgene er det veldig mye aktiviteter for ungene (prøve redningsstrømpe, bygge ordentlige roboter, lage papir, prøve seg på hinderløype-i-mørke, etc). De har dessuten en fin kafe. Ligger på kjelsås, ta trikk fra sentrum til endestasjon. Men hei, bare et forslag. Ikea på en lørdag er et mildt helvete, men jeg ville i så fall vært der en halvtime før de åpner butikken, man kan nemlig spise frokost i kafeen fra en halv time før åpning, og så gå rett inn. Hvis du ikke MÅ på Manglerud ligger Standard rett bak Stortinget (høyre side om du har slottet i ryggen) i Prinsens gate, og har kjempeutvalg i kostymer. De har også morosaker som en seksåring i alle aldre har glede av Ha en fin helg!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Skal ta ikea turen på mandag. høres ut som tekninsk museum er midt i blinken for gutten vår, så tusen takk for tipset
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Ang lekeland, så ble Hurlumheihuset(ligger i Kolbotn. www.hurlumheihuset.no) testvinnere i Aftenposten. De ligger litt dumt til for dere kanskje, så da er nok Hoppeloppeland i Lillestrøm enklere. Av IKEAene, så liker jeg Slependen(mot Asker og Bærum) best. Finnes også reptilpark midt i Oslo sentrum, ikke så stort, men liker gutten deres slanger og edderkopper, så kan det være verdt turen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå