Gå til innhold

Bønder på bytur, ang oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Oslo i helgen, skal bo på plaza.

Må en tur på manglerud senter for der har de en kostymebutikk. Hvordan kommer jeg med enklest dit? Buss? T-banene?

Kan man ta barnevogn med på t-banen? er det da bestemte plasser man må sitte (som på tog)?

Hvilken Ikea er best? Skal se på kjøkken.

Skal også på lekeland med en gutt på 6 år, hvilken er best?

Håper noen kan hjelpe en bondeknøl :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

T-bane 4 bergkrystallen går til manglerud. Tar ca 13 min fra jernbanetorget. Du kan fint ha med barnevogn.

Det er kostymebutikk bak stortinget også. i nærheten av wessels plass. tror det er i Tollbugata.

Skrevet

T-bane. Firern mot Bergkrystallen til Manglerud (fra Jernbanetorget).

Barnevogn på t-banen går fint så lenge man unngår rushen - da kan det være litt slitsomt. Ikke bestemte plasser, ofte enklest å stå for å få holdt vogna.

Etter at de shina opp Furuset-IKEAn litt er begge ganske like.

Har neppe vært på alle lekelandene, men jeg har litt sansen for Hopp i Havet (hoppihavet.no). Mulig jeg er mest sjarmert av at de serverer ordentlig mat der. =P

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg ville droppa lekeland for noe som er mye mer unikt og timevis med aktivitet for alle, nemlig Teknisk Museum. Det er ikke et ikke-rør-museum, og særlig i helgene er det veldig mye aktiviteter for ungene (prøve redningsstrømpe, bygge ordentlige roboter, lage papir, prøve seg på hinderløype-i-mørke, etc). De har dessuten en fin kafe. Ligger på kjelsås, ta trikk fra sentrum til endestasjon. Men hei, bare et forslag.

Ikea på en lørdag er et mildt helvete, men jeg ville i så fall vært der en halvtime før de åpner butikken, man kan nemlig spise frokost i kafeen fra en halv time før åpning, og så gå rett inn.

Hvis du ikke MÅ på Manglerud ligger Standard rett bak Stortinget (høyre side om du har slottet i ryggen) i Prinsens gate, og har kjempeutvalg i kostymer. De har også morosaker som en seksåring i alle aldre har glede av :)

Ha en fin helg!

Skrevet

Skal ta ikea turen på mandag.

høres ut som tekninsk museum er midt i blinken for gutten vår, så tusen takk for tipset

Skrevet

Ang lekeland, så ble Hurlumheihuset(ligger i Kolbotn. www.hurlumheihuset.no) testvinnere i Aftenposten. De ligger litt dumt til for dere kanskje, så da er nok Hoppeloppeland i Lillestrøm enklere.

Av IKEAene, så liker jeg Slependen(mot Asker og Bærum) best.

Finnes også reptilpark midt i Oslo sentrum, ikke så stort, men liker gutten deres slanger og edderkopper, så kan det være verdt turen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...