Gå til innhold

Ang bilstol - bakover eller framovervendt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla vokser snart ut av "maxi cosi cabriofix 0-13kg". Hun veien bare 8,5 kg, men det begynner å bli trangt, så jeg prøver å finne en ny trygg stol. Var jo helt overbevist om at bakovervendt er best, men så leser jeg denne testen, for å finne en stol som scorer bra, og da er nesten alle de beste framovervendte..! Er ikke det litt rart? Noen som har gode tips til en trygg stol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bakovervent som er tryggest, ingen vil om det.

Her ser du forskjellen.

Hadde virkelig ikke vært i tvil i det HELE tatt..

Skrevet

men da lurer jeg på hvilken stol jeg skal velge! Det er jo det som er problemet - jeg vil jo bakovervendt, men det er bare bakovervendte stoler for 0-13 kg, og ikke de større..! Eneste bakovervendte stolen i testen, for større barn har fått kjempe dårlig score på sikkerhet..

Skrevet

Jeg har Britax Multi-Tech. Vet at denne kom dårlig ut i testen, fordi de kun testet den fremovervendt, men den har kommet bra ut i tester før (bakovervendt), så da stoler jeg på det. Når hun blir gammel nok til å sitte forovervendt (forhåpentligvis over 4 år) får vi heller kjøpe et annet sete som kom godt ut i test. Fryktelig kjedelig at jeg ikke kunne hjelpe deg noe mer, men jeg håper du finner et godt sete:)

Skrevet

Grunnen til at det ikke er mange bakovervendte stoler med i testen er at stolene ofte testes i andre land enn Norge. I Norge er vi finke til å velge bakovervendt og vi har store nok biler, ellers er det framovervendt som dominerer ellers i Europa.

Kan anbefale BeSafe sine. Vi hadde et som het iziKid som kun var bakovervendt. Det fikk gode karakter på alle testene om det var riktig montert (fikk negativ anmerkning fordi det var mulig å gjøre feil) og det har god plass til barnas bein. Tror dette sete er erstattet av andre seter som kan brukes begge veier, men husker ikke hva disse heter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...