Gå til innhold

Ble ikke godkjent som blodgiver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde for liten hemoglobinverdi. Var litt redd for det. Grensen er 12.5. Jeg har 12.1.

Betyr det at jeg bør ta en tur til legen og få jerntabletter??

Jeg er litt blek og mørk under øynene, men pleier å være det om vinteren. Noen leger som har en mening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På lommelegen sier de at Normal hemoglobinverdi for kvinner i din alder (35 år) er mellom 11,5 og 15,0. Så kan ikke tenke meg at det er lavt nok til at du trenger jerntabletter. (jeg er ikke lege)

Skrevet

Nå var det et svar til en pasient som var 35 år

Skrevet

Jeg er 31 år. Er vel noelunde det samme. Søren og. Jeg ville virkelig bli blodgiver!

Skrevet

Det var dårlig rekruttering må jeg si! Det vanlige de gjør er å sende deg hjem med et brett el to med jerntbl, samt avtale om ny time! Ring de tilbake du, og få ny time, så blir det nok blodgiver av deg :)

Skrevet

Det trodde jeg og de gjorde. Jeg kunne gi blodplasma. Men hadde jeg fått tabletter så kunne de fått begge deler?

Jeg skal sende en mail til de. Mulig de ikke har råd til å gi ut tabletter gratis? Er nå dyrere å mangle blod.

Skrevet

Min mann er blodgiver. Gir også plasma. Han får jerntbl med seg etter hver gang han har gitt blod. Tenkte det var samme opplegg over hele landet jeg, men kanskje ikke?

Skrevet

Hemoglobinnivået ditt er ikke farlig lavt på noen måte. Men det er ikke høyt nok til at blodbanken vil tappe ut en halvliter blod...

Dersom du ønsker å være blodgiver, kan du kjøpe jerntabletter på apoteket (selv bruker jeg Hemofer) og bestille ny time om et par måneder.

Det er ikke alle blodbanker som gir blodgiverne gratis jerntabletter med hjem. Jeg kjøper mine egne, og synes investeringen er verdt det for å kunne bidra med blod. jeg må for øvrig spise jerntabletter mellom hver blodgivning for å få hemoglobinnivået opp på akseptabelt nivå igjen på tre måneder.

Hilsen blodgiver i Tromsø

Skrevet

Ok. Trodde de reseptfrie var for svake. Men jeg ligger jo bare rett under grensen.

Skrevet

Fikk nettop mail igjen om at de sender tabletter til meg. Var vanlig at en fikk det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...