♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Trodde jeg hadde sånn pose med marinade, men nei da. kan jeg lage dette selv? Det er til kyllinfilet....
fjollefrua Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 olje, grillkrydder (kyllingkrydder hvis du har), evt littsoya, løk, hvitløk... Bruk det du har...
Hikken Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Dødsgod marinade til kyllingfilet: 2 ss olje 1-2 ts brunt sukker En halv finhakket chili 1-2 ts karripulver Noen dråper (en god sprut) med limejuice, evt. sitronsaft Og finhakket hvitløk etter ønske, jeg bruker som regel 3 fedd.
Hikken Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Egentlig kan man ha opi hva man vil, start med litt olje og putt oppi det krydderet du liker )
mammatetogansketette:)) Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 750 gr kalkunfilet, uten skinn 2 ss salt 2 ss sukker nymalt svart pepper 2 ss timian, hakket (el. drøyt 1 ss tørket timian) 2 ss rosmarin, hakket 1 ss hakket einerbær 1 stk appelsin, skallet 4 cl akevitt Supergod marinade...stor oppskrift dette da men:) Helt sikkert super til kylling også. Brun gjerne filetene før du steker de om du vil steke de i ovnen, og dryss over litt appelsinsaft før du setter den i ovnen. NAM Forøvrig som hun over sier: ta det du har! En marinade består som regel av olje, krydder/urter og salt. Kan også ha i vin, sitron/appelsinsaft eller eddik. Det er i grunnen bare å prøve seg fram, googler du finner du også mange gode oppskrifter på marinader:)
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2010 Tuuuuuuuuuusen takk folkens juhuu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå