Gå til innhold

Svangerskapskurs, skal pappa`n være med?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal på svangerskapskurs i dag og jeg tok det som en selvfølge at dette var et kurs som både kommende mor og far har nytte av.

I går spurte jeg mannen min om han var klar for kurs i morgen. Etter å ha dratt litt på det så sa han at han kunne bli med første gangen, men hvis det ikke var med noen andre fedre der så ble han ikke med mer. Jeg sa nå det at dette er da et kurs vi begge har nytte av og at de andre har helt sikkert med seg sin andre halvdel.

Gravid som jeg er så ble jeg så skuffet over at han tydeligvis ikke har lyst til å delta på dette, skulle nå tro at han ville være med siden fedre ofte ikke klarer å forholde seg til at det er et barn som vokser i magen og skal ut om kort tid...

 

Så spørsmålet mitt til dere andre er, har dere hadt med dere samboer/ mann på disse svangerskapskursene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig skal barnefaren være med.

Vi skal på to forskjellige ett privat og ett med helsestasjonen. Jeg tar det som en selvfølge at min samboer skal være med, vi er to som trenger å lære mest mulig for å ta best mulig vare på gutten vår.

 

Ved helsestasjonen kom invitasjonen til oss begge to, og ved det andre kurset meldte vi oss på som par.

 

Du kan være helt sikker på at det er mange barnefedre på disse kursene.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er klart at far skal være med. Han vil ha nytte av det han også den dagen fødselen er i gang. Da kommer han ikke til å angre på det. Min mann har vært med og det er fullt med fedre på disse kursene:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er slik det pleier å være, det skal jeg videreformidle;)

Hjernen min er nærmest teflon om dagen så jeg synes det er greit at han er med siden hukommelsen min er så dårlig.

Dessuten er det han som må være klar i toppen når fødselen setter i gang og vite hva vi skal gjøre, har vel mer enn nok med meg selv da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var for 2 uker siden og jeg hadde mannen min med, vi tok det begge som en selvfølge at han skulle delta på dette, og han ville gjerne være med selv også.

Mannen din kommer helt sikkert til å være glad for at han ble med, og han slapper helt sikkert mer av når han ser at det er mange andre fedre der :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er han med. Han har selv snakket om å delta på kurset som noe like naturlig som at vi begge blir foreldre. Heldigvis. For sånn det er nå gleder han seg til fødselen og bebisen, og har litt vanskelig for å høre på meg når jeg bekymrer meg eller ytrer ønsker om hans oppførsel på fødedagen. Det er jo jeg som skal jobbe og slite, og han skal tilrettelegge for best mulig arbeidsøkt for meg. Håper det etterhvert synker inn at han ikke bare skal stå og klappe i hendene, smile og glede seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hadde jeg egentlig ikke tenkt meg å delta på et slikt kurs ettersom jeg verken hadde kurs sistgang og så har jeg født før også da. Men da jeg og samnboer så på en fødsel dokumentar her om dagen, skjønte jeg at det kanskje for han sin del var veldig viktig. Han er mer redd for seg selv og sine følelser enn at han i de timene det gjelder, blir mer viktig for meg enn noen gang. Så jeg spurte han om vi skulle delta og det ville han mer enn gjerne. Jeg tror faktisk du ville følt deg veldig alene om du deltok på kurs uten støtte av din samboer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på et par kurs og mannen min virker glad for å være med. Vi har vært på omvisning på føden, noe jeg syntes var skummelt mens han syntes det var intressant. Mulig han hadde sett for seg oss gravide damene liggende på gulvet og "øve føde" og at det bare skulle bli mammaprat på disse kursene hehe...

Veldig greit at alle fedrene alene fikk tid med en mannlig kursleder for å snakke om mannens synsvinkel på graviditet og fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...