Gå til innhold

Har du støttet ofrene på Haiti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det før igår. Da fikk jeg en sms fra kirkens Nødhjelp om at folk lider. Jeg ringte 82044004 og dermed ga 200 kr. Oppfordere alle dere som kan om å gjøre det samme.

Det har de fleste råd til- sp dere med O.S. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ringt Unicef fra fasttelefonen, mannens og min mobiltelefoner, så det skulle vel utgjøre 600 kroner fra oss, altså 120 kroner pr person i vår husstand.

Skrevet

Nei, har nok ikke det. Jeg gir fast til leger uten grenser som hjelper rundt om flere steder i verden. I tillegg har jeg et fadderbarn et annet sted i verden. Kan ikke ta på meg flere saker. Dere som gnåler om andre støtter Haiti-ofrene, støtter dere noe annet fast, eller er det kun når slike ting skjer dere våkner opp og bidrar?

Jeg føler med ofrene, og håper de får så mye hjelp som mulig. Men man kan ikke rekke over alt, viktigere at jeg fortsetter å støtte det jeg har valgt å støtte.

Skrevet

Jeg har lagt noen kr på en bøsse fra røde kors. Kan ikke hjelpe til med mer en det.

Skrevet

Ja jeg støtter også Leger uten grenser og SOS barnebyer. Jeg tenker ikke over at dette trekkes fast fra min konto hver mnd- dvs at jeg sikker kunne gitt mer, det regner jeg med at du kunne også, derfor støtter jeg ekstra når det er store katastrofer og barn og mennesker lider ernormt.

HI

Skrevet

Vi har støttet, regner med at kun en liten del her har gjort det her inne- alle synes det er så trist og hjerteskjerende, men å ofre en mnd forbruk av Se og Hør- nei så ille har de det ikke.

Skrevet

Vi registrerte oss akkurat nå for et fadderbarn i sos barnebyer på haiti (har et fra før i sierra leone). Kommer nok til å gi mer, men akkurat nå rett før lønn får jeg ikke gjort mer. De kommer til å trenge masse hjelp i mange mange år fremover..

Skrevet

Leste at det ville ta 10 år å gjennoppbygge ødleggelsene. Tenk hva det vil koste.

Skrevet

Støtter fast Leger uten grenser med 500,- i måneden. Håper disse pengene kan hjelpe i dem i arbeidet med syke og skadde på Haiti.

Støtter prinsipielt ikke veldedige organisasjoner som bruker masse penger på tv-reklamer.

Skrevet

Hvordan ellers skal de markedsføre seg i krisetider?

Skrevet

Nei, for ingen har hørt om Plan, Unicef, sos landsbyer, redd barna osv uten reklamen på tv?

Skrevet

Litt naiv, tror du virkelig folk selv finner frem nr og støtter...nei, dette vet de desverre. Jeg selv støttet først da jeg fikk en mail om det, hadde tenkt på å gjøre det men måtte ha det enktl før jeg gjorde det. De¨får inn vesentlig mer penger på å markedsføre seg.

Skrevet

Nei, og det kommer jeg heller ikke til å gjøre. Først får landet, fylket og kommunen sørge for at mitt barn får det h*n har krav på.

Skrevet

Nei, det er alltid kriser rundt om i verden som ikke får fokus slik Haiti har fått det, så jeg støtter heller faste organisasjoner hele året i stedet.

Skrevet

Naiv nei, jeg greide fint å finne Leger uten grensers hjemmeside da tsunamien rammet asia, betalte et beløp og signet meg opp som fast giver. Det tror jeg de fleste klarer, evnt kunne de ha sendt mail og oppfordret folk til å videresende, laget gruppe på facebook osv, mange kanaler som kan brukes gratis!

Plan og Unicef bl.a har jo kjørt en agressiv tv-kampanje lenge før jordskjelvet.. Hva tror du egentlig det koster å kjøre tv-reklamer?.. Kanskje det egentlig er du som er litt naiv?

Skrevet

den var ment til 12: 48 først må mitt barn få det det har krev på ....

Til 13: 04 At ikke du kan sette deg inn i hvordan folk på Haiti er også et problem, men påvirker deg mer enn meg.

Skrevet

Ja, vi ga til leger uten grenser, bare gikk inn på web-siden deres. Vi har snakket om å skaffe oss et fadderbarn nå som vi selv får barn, slik at våre unger lærer seg å dele med de som ikke er like heldige som oss.

Alle monner drar, har en råd til 10 kr eller 1000 kr så hjelper det uansett.

Skrevet

Men kjære deg, de får jo inn mer penger av å reklamere OG betale for reklamen, enn om de ikke gjorde det. Enig med hun over her.

Skrevet

Ingen sier at de ikke skal reklamere, men det at de sendes flere ganger på TVen hver dag.. Tror faktisk ikke det er lurt i det hele tatt, folk blir lei av reklamen, og mer kyniske, om de ser de triste ungene med store brune øyne hver dag..

Skrevet

Til 13: 04 At ikke du kan sette deg inn i hvordan folk på Haiti er også et problem, men påvirker deg mer enn meg.

Ufullstendig setning, men du mener antakeligvis at jeg ikke kan sette meg inn i hvordan folk på Haiti har det, og det sier jeg jo i mitt første svar, at jeg gir 500,- i måneden(noe jeg har gjort siden tsunamien i Asia i 2004) til Leger uten grenser. Det er på Haiti og gjør en formidabel jobb for de skadde og syke etter jordskjelvet. Stoler på at de forvalter pengene til de som trenger det!

Skrevet

Nei jeg har faktisk ikke det.

Ser jo at alt hjelpeutstyret står på flyplassen og kommer ikke inn til de som trenger det.

Er alltid tull med forsyninger osv. Tar evigheter før folk får hjelp og da er det minimalt de får.

Hjelper gjerne om det er mer penger som går rett til disse trengende menneskene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...