Gå til innhold

Sobril i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som tar det? Jeg har det litt tøft psykisk om dagen, har så mye å bekymre meg over og har tatt en sobril hvis jeg har følt meg helt bånni bøtta (har fått de til flyskrekk egentlig)

Husker i siste svangerskap ble jeg lagt inn på sykehuset i uke 33 og da delte de ut sobril i hytt og pine, men vet ikke om det er farlig nå? er i uke 22.. Håper på svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen, ikke hør på oss her inne..

Personlig ville jeg holdt meg laaangt unna sobril under svangerskapet, da man helst ikke skal ta medisiner når man er gravid. Jeg tok fly to ganger begge gangene jeg gikk gravid, og jeg har DEN flyskrekken. Jeg tok ikke beroligende, flyturene var forj&%¤, men jeg overlevde:)

Skrevet

I pakningsvedlegget står det at det kan ha fosterskadende effekter og derfor ikke skal tas uten samråd med lege når man er gravid.. Det står også at det går over i morsmelk, og derfor heller ikke skal tas under amming.

Skrevet

Kun i samråd med lege i enkelte tilfeller. Man må heller ikke ta alt man blir tilbudt å sykehuset hvis de kommer med den slags når man er gravid. Desverre deles det litt ut i hytt og pine uten at det er videre gjennomtenkt alltid.

Husker selv det kom en pleier med Ibux til meg fordi jeg hadde hodepine, jeg var da gravid i tredje semester, jeg skulle ha paracetamol, ble gjort en feil, jeg viste selv at jeg ikke skulle ha ibux og ga beskjed.

Å ta sobril når man er bånn i bøtta hjelper heller ikke på, det er ikke et antideppresiva da bør man snakke med legen og søke annen hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...