Gå til innhold

Til dere som er kjente i Bergen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 4 venniner som skal en helg i Bergen, ingen er noe spesielt kjende, og lurer på anbefalinger på følgende:

-Bra hotell mitt i handlegate og ikke så langt fra puber o.l

-Gode resturanter i gåavstand

-Hvor fester en i byen (puber o.l)

-Bra klesbutikker

Setter pris på om noen gidder å gi noen anbefalinger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bergen Travel Hotel.

http://www.hotelbergen.com/default.asp

Ligger rett ved siden av fotballpuben. Men ikke langt å gå til andre puber.

Grei pris, meg og 2 venninner låg der i nov/des. Betalte 600 per rom. Hvo hun ene fikk ett ganske så stort rom, hvor festen ble holdt hos henne. Kan få røykerom, hvis behov for det.

Når det gjelder puber, så er ikke jeg den rette til å si noe der. Men hvis dere liker karoke, så er Vaagen pub tingen.

Shopping??

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg bodde i Bergen så uteplassene jeg gikk på heter nok noe annet. Det er nok også poppet opp nye gode restauranter og butikker. MEN en ting forblir det samme og det er størrelsen på BErgen sentrum. Bykjernen er liten og alt er i grunnen i gåavstand selv med litt vonde sko... Har bodd på Scandic og hotell Norge begge deler ligger midt i byn og var helt ok hotell.

God tur!

Skrevet

Skansen pensjonat er min favoritt, og tapas restauranten escalon ligger rett ned trappen og det lille kaffikompaniet og kaffimisjonen i nærheten også.

Det kommer jo litt an på hvem dere er. Bergens uteliv er litt delt i to, studenter og "kulturfolket" på ene sida, og erkebergensere og "striler" på andre siden - og et par steder for begge. Jeg liker det rolige, og trives på naboen, altona vinkjeller, landmark, opera, pingvinen osv. Ikke veldig feste plasser:) På bryggen finner du våre bergenser steder, og puber er det masse av.

Alt ligger i gåavstand, og i skostredet og korskirkeallemnningen finner du masse små og rimelige asiatiske steder. Også bra for alternativ shopping, og kaffi. Sushi er bra på nama og overfor bergens tidene. Naboen har god mat, og rimelig også for lunch. Colonial er genial for lunch, men lite sitteplass.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Skansen pensjonat, går det under hotell? Ligg det i sentrum?

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Alle disse ligger vel i bergen sentrum:

http://no.hotels.com/de941414/hoteller-bergen-norge/

Bergen sentrum er ganske kompakt, så det er små avstander til alt av utesteder, restauranter osv. I området rundt bryggen og torgallmenningen finner man masse utesteder.

For de litt mer rocka er garage et superbra utested, med mye livekonserter osv.

er du under 18 henger du på ovenpå, hehe (IKKE å anbefale, samme med exodus og tiger tiger. Fjortissteder)

Hectors hybel er koselig.

Metro hvis du vil ha litt høyere partyfaktor.

Av restauranter kan jeg anbefale Aroma, som ligger på bryggen, på vei opp mot fløibanen. God mat og service! Bestill kalv.

Bryggen Tracteursted serverer bergensk tradisjonsmat.

Bølgen og Moi er også absolutt verdt et besøk.

Begge disse to er vel i den litt høyere prisklassen, men absolutt overkommelige priser=)

God tur til bergen!

Skrevet

Takk sauen....vi er ca 30 år, som liker å danse til all slags musikk. Vi er bønder i byen som lett får et fjortispreg ut over natta...he,he. Skal notere alle anbefalinger av mat og utesteder....:)

Skrevet

Bølgen har en lunch meny fra 90-150, og er supert for venninne lunch. Garage er litt slitsomt i helgene, også oppe, nå i starten av semesteret. Stapp fullt sist helg opp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...