Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har dette setet? Er dere fornøyde?

Hun som evt. skal ha det er ca. 95 cm lang, og det skal brukes bakovervendt en god stund til.

Har hørt at barna må bøye bena mer i dette setet enn i f. eks. Besafe sine seter. Stemmer det?

Er veldig i tvil om vi skal kjøpe Britax eller Izi combi. Vet at sistnevnte er veldig bra, men så er det nesten dobbelt så dyrt også...

Noen med innspill?

Takker og bukker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er fornøyd med setet, men brukte det vel bakovervendt bare til han var ca 3 år???... Mener det er en måte å montere det på, som gir barnet bedre plass....Noe med den klaffen å gjøre ...tror jeg?? Vi snudde fordi det ble trangt i fram setet...

Skrevet

Man kan sette setet et stykke fra ryggen på bilens sete. Da tar man ned en klaff som henger under setet.

Vi har både twe og hts izi combi, og synes faktisk han får bedre beinplass i Britax setet.

Skrevet

Vi var generelt missfornøyde med dette setet, så vi har gitt det til besteforeldre. Når det er sagt så var gutten vår mindre når han begynte å bruke det. Han ble rett og slett for liten til det selv om han var godt over vektgrensen. Han satt bedre i det jo større han ble, men viss han sovnet så hang hodet og dinglet fremover. Så veldig ubehagelig ut og det ble en del sutring på han også. Da er izi combien bedre med tanke på soving.

Ville ha tatt en tur i butikken og fått prøvd begge setene i bilen og sett hva som gav mest plass og best sittekomfort for barnet.

Når vi nå gav vårt sete videre så var det også fordi vi måtte snu han forover. Har nemmelig ikke plass til to bakovervendte stoler i bilen. Han var da 2 1/2 år og ca 95 cm. Lang i ryggen, så vi endte opp med en beltestol.

Hva med å prøve Britax multitech? Den kan brukes bakovervendt og senere snus og brukes som beltestol.

Skrevet

Men TWe kan jo også settes begge veier, og til slutt brukes som beltestol.

Skrevet

TWE _kan_ brukes forovervendt og som beltestol også, men den _bør_ overhodet ikke brukes slik. Dette pga at den er fryktelig ustabil framovervendt, samt at det ikke er noen form for belteføring for 3-punktsbelte. Sikkerheten for barnet blir derfor svært dårlig når den snus framovervendt (dette gjelder forøvrig alle kombistoler, ikke bare TWE).

Bakovervendt er TWE en god og sikker stol, men det stemmer at den ikke passer for de helt minste barna pga liten sidestøtte.

Skrevet

må rette deg hær -samt at det ikke er noen form for belteføring for 3-punktsbelte-

det er med en stropp som byttes med selene da en går over til 3-punkt belte som kan faktisk justeres

og hvor mye det helles kommer på hvilkem posisjon klossen under står. Og hvor stor plass det en til sete foran

Men det har mye å si hvordan en fester selene når det står framovervent. min far har det hos seg og har brukt det til alle mine og nå har guttungen et også.

Men prøv sete i bilen det skal brukes

Skrevet

Har ikke brukt den fremovervendt som veltestol enda, men ser at den skal ha en belteførings dings.

Men vi har brukt den et par ganger fremover med 5 punktsbeltet - og da står den faktisk dønn støtt.

Trikset er på den (som alle andre) å stramme selene ordentlig, helst sette kneet i stolen og trykke den ned.

Vi er positivt overrasket faktisk.

Innlegget over mitt anbefalte Britax Multitec fordi det kan brukes lenger, men det stemmer ikke.

Det var derfor jeg svarte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...