Gå til innhold

Høyrekvinnene vil fjerne fedrekvoten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tipper at en god del færre fedre blir hjemme med barna sine da, for da kommer mamma og legger beslag på ukene ja!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske at familien selv fikk bestemme - og ikke staten skulle stå over og vite hva som er best for alle!

Skrevet

Det er i grunn et godt forslag, så kan man velge fritt, bortsett fra de ukene som er forbeholdt mor( 6uker)

Men det er selvsagt trist om mødre legger beslag på alle ukene.

Skrevet

Det ER best for alle at fedre også er hjemme. Det er bevist opp og ned og i mente.

Det er best for barna, det er best for samfunnet, det er best for arbeidsplasser med stor kvinnedominans, det er best for menns rettigheter når det gjelder barn, det er best for skilsmissestatistikken (likestilte par varer lengst er bevist), det er best for likelønn osv. osv.

Prblemet er at folk faktisk IKKE vet sitt eget best. Da må Staten bestemme.

Skrevet

Ikke alle som har den muligheten at far kan ta de ukene og da faller de bort..

Familien burde bestemme selv! Helt enig i det!

Skrevet

For å være fullstendig egoistisk - så JIPPPPPPIIIIII det hadde vært fantastisk om et slikt forslag gikk gjennom sett fra min familie sin situasjon. Her har ikke mannen noen som helst mulighet til å være hjemme, så vi mistet hans uker. På den annen side så støtter jeg Dunder...

Skrevet

Jeg synes det høres rimelig korka ut som noen over skriver at "folk ikke vet sitt eget beste". Synes det er en litt drøy påstand.

Hva om far faktisk ikke ønsker å være hjemme med barna og mor virkelig ønsker det. Kan ikke se at det ganger verken barna eller de voksne at man påtvinges hvordan ukene skal deles.

Kan heller ikke skjønne hvorfor alt på død og liv skal være så likestilt så lenge familiene det gjelder er fornøyde. Min mann er iallefall oppegående nok til at han sier sin mening om hvordan han ønsker å dele permisjonen og vi trenger ingen overformyndere til å gjøre valgene for oss.

Skrevet

Nei Dunder dette er ikke bevist "opp og ned i mente". Nyere forskning innen utviklingspsykologi viser derimot at barn bør ha en fast primæromsorgsperson å forholde seg til minimum det første året.

Alle familier er ikke like og behovene vil derfor være forskjellige, så det er flott at man i utg.pkt. har en fleksibel ordning. På grunnlag av ovenfornevnte er jeg likevel skeptisk til at en større og større del av permisjonen er lovbundet far.

På generellt grunnlag er jeg likvel enig med deg i at folk ikke alltid vet sitt eget beste, så det er bra vi har en stat som griper inn og regulerer områder i den private svære, men akkurat her er jeg uenig med staten.

Skrevet

Er så lei av alle dere som er indignerte over at "staten bestemmer over" dere. Her sørger velferdssamfunnet for at vi får 56 uker med lønn når vi får barn, verdens beste ordning, i andre land flirer de av oss og tror det er eventyr når vi forteller om det. Skulle bare mangle at det ikke legges visse politiske føringer på en slik gavepakke.

Og hvis man ikke tåler dette overgrepet fra staten så MÅ man jo ikke ta imot det, kan jo spare penger til permisjon sjøl, da er det fritt fram for å droppe fedrekvoten for alle de fedrene som ikke vil ta permisjon.

Skrevet

Mange arbeidsplasser har ikke gode ordninger for fedrepermisjon. Der jeg jobber har vi ikke det. Og så sier folk: "ja, men de må bare kreve det", men så enkelt er det ikke i arbeidslivet. Du blir raskt forbigått om du begynner å kreve for mye..

Der jeg jobber kommer nok ingen menn til å ta permisjon om de ikke må, vi har diskutert det mange ganger. Og det er et tap for barna slik jeg ser det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...