MathildeC Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Hva gjør dere om natten? Tar dere alltid på krem før leggetid, isåfall hvilken? Klør barna deres mye om natten? Bruker dere ull eller bomull? Jenta vår på to år er periodevis plaget, helt siden fødsel. Nå klorer hun seg så hun får sår, spesielt oppe bak på ryggen og nede på ryggen mot rumpen. Hun er EKSTREMT mye våken om natten nå, og jeg lurer på om det er kløen som vekker henne.. Vi har også en liten baby og nå synes vi søvnmangelen begynner å bli plagsom.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Smører med canoderm krem 5%, etter anbefaling fra hudlegen, selvom jeg ikke tror den hjelper. Huff, stakkars Han klør til han blør, men ikke så mye om natten egentlig. Nå vil vi få bort vinteren, slik at det kan bli bedre
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Her smører vi inne stedene hvor han pleier å ha utslett med spenol når han er symptomfri for å forebygge. Har han litt utslett er det sebamed stellekrem. Ved utbrydd bruker vi kortison kremen. Han bruker vanlige bomull pysj siden han får utslett av ull...
En liiiten til. Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Vår gutt fikk konstantert atopisk eksem da han var 6 mnd,fikk Mildisonkrem å smør på der det klør mest,og der et ble utslett..Fikk også Phenamin mikstur(antihistamin) for at han skulle kunne sove da det var som verst,han klødde seg til blods..Tenker på områdene jenta di klør seg på,kan det tenkes at hun reagerer på bleiemerket dere bruker? Ellers så vil jeg anbefale en krem de selger på Bodyshop,en bodybutter som inneholder hamp,kremen heter hemp..Ull har jeg villet unngå i allefall,isåfall vil jeg anbefale Devold sitt,det med bilde av Solan og Ludvik
smillas Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Leste feil, jeg, skjønte ikke hvorfor du lurte på enebarn som var plaget av tørr hud... Hm, må kanskje bli litt mindre hårsår på ettbarnspolitikken min. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå