Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Blir gal! Har ei som trasser verre en verst! Eks avtalte i går hva hun skulle ha på i barnehagen, men når hun skulle dra så nektet hun skulle ikke ha på, bare stømpebukse å en tynn genser! Er kladt ute å dressen henger igjen i barnehagen, etter litt krangling går jeg med på at hun får gå å finne seg en genser å bukse selv. Men nei! Skal bare gå med strømpebukse å tynn genser! Bare hyl å grin! Pappa nekter å kjøre henne i barnehagen for hun bare står å hyler å griner,slenger henne inni igjen til meg så jeg må kjøre(4 dager til termin)Hjelper sikkert ikke på at jeg er hormonell heller.... MEN så har du pappaen ,som i staden for å gripe inn(ta meg ut av situasjoene) sitter på side linjen å kritiserer meg! Hadde ikke du vært så sur,å kjeftet å brølt(ja gjør det til tider,en smule hormonell)hadde hun fått hatt på seg det hun ville,det meste går ut på at hadde hun fått viljen sin med en gang hadde vi sluppet denne griningen/suringen/brølingen! (jeg står opp hvermorgen,mot at han kjører i barnehagen) Men er det rett?finnes sikkert ingen fasit svar,men hva gjør dere andre??? Jeg prøver å begrense smokke bruk til bare natten,så er en del suttring grinig på ettermiddag. Der å mener far,la henne få den så blir det stilt!! Men vil ikke de ende i grining å sutring i alle situasjoner da?? Noen som kan komme med noen gode/lure tips??? Sitter med dårlig samvittighet for hun som er i barnehagen nå,uff Pappaen er veldig hjelpsom de morgene jeg er blid, så du kan vel si at jeg ødelegger dagen for alle...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 wtf? Skjønner ikke hva du skriver eller vil fram til.....
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Er det JEG,som mor som er vankskelig ? Bør jeg gi meg å la barnet få viljen sin for husfredens skyld eller? hi
#Ariadne# Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 du kan jo ikke la ungen gaa ut uten aa kle seg skikkelig! er jo ikke greit aa gaa ut i tynn genser aa strompebukse om vinteren.. ang smokk, vaer konsekvent. vis jenta skjonner at hun kan grine seg til ting, vil hun gjore dette for aa faa vilja si.. tar ikke saa mange dager for hun gir seg vis hun merker at dere er konsekvente
Gjest Skrevet 19. januar 2010 #5 Skrevet 19. januar 2010 Tja, jenta er nok ekstra trassig fordi hun allerede er sjalu paa ungen i magen din, du er ekstra ilter fordi du er sliten og gravid, mannen din sutrer fordi han kan. Det er min analyse.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 Det viktigste er at dere som foreldre er enige, hvis barnet merker at dere er uenige så vil hun bli usikker og bli enda mer trassete. Det at far støtter deg i dine avgjørelser når det står på er viktig, så kan dere heller ta den diskusjoen etterpå, når barnet ikke er der. Dere må også være konsekvente med at et Nei er et Nei, og at det er de voksne som bestemmer. Velg deres kamper med omhu, det er viktig at dere lar henne vinne noen kamper. Hun merker jo på dere at spenningen er spent nå når det nærmer seg fødsel. Det er heller ikke lett for en liten unge å forstå hva det innebærer å få en baby i hus, fødsel, hormoner etc, så dette kan være hennes måte å reagere på. Pass på å snakk med henne. Har selv ei jente i trassen her, og er gravid, veeeldig slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #7 Skrevet 19. januar 2010 Det fins en liten mellomting. Du kan legge frem flere plagg til henne. Så kan du si at hun kan velge mellom disse plaggene. Finn frem flere varme gensrer og bukser. Hun kan ikke velge noe annet enn det du har lagt frem. På den måten får både du og hun deres vilje. Jeg gjør dette med sønnen min når han ikke vil kle på seg. Legge frem flere plagg, og ber han velge. For oss funker det kjempe fint. Han kler på seg det han har valgt, og alle er fornøyde
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #8 Skrevet 19. januar 2010 Hvis det hadde vært meg hadde jeg tatt med ungen i de klærne hun hadde på seg/ville ha på seg, satt henne i bilen og kjørt henne til bhg. Tatt med de andre klærne ved siden av. Hadde ikke tatt runden med henne for å få henne til å ha på andre klær. Vil hun ikke høre på det vi sier, neivel, da drar vi bare for vi må dra NÅ. Hehe, vet at bhg her vi bor har tatt seg av unger som har kommet i sommerkjole uten noe under midt på vinteren, unger i nattdrakt etc. De har sagt at det er bare å komme, så skal de ordne med klærne etterhvert. Kanskje ungen lærer at det ikke er så gøy å fryse.... Dette har ikke skjedd med noen av våre unger, men jeg hadde nok satt de inn i bilen og kjørt. Om de hyler så får de bare gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå